• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

آمادگی افزایش ۴۰۰ مگاواتی صادرات برق به پاکستان را داریم

  • کد خبر : 22313
  • 06 شهریور 1400 - 16:02
آمادگی افزایش ۴۰۰ مگاواتی صادرات برق به پاکستان را داریم

سخنگوی صنعت برق کشور از تصمیم پاکستان مبنی بر افزایش واردات برق از ایران خبر داد و اعلام کرد: امکان افزایش تبادلات برقی تا ۴۰۰ مگاوات وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مدیریت شبکه برق ایران از تصمیم پاکستان مبنی بر افزایش ۷۰ مگاواتی واردات برق از ایران خبر داد. برنامه قبلی این کشور […]

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت مدیریت شبکه برق ایران از تصمیم پاکستان مبنی بر افزایش ۷۰ مگاواتی واردات برق از ایران خبر داد. برنامه قبلی این کشور برای واردات ۱۰۰ مگاوات برق بیشتر به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل مواجه شده بود. این تصمیم برای تأمین برق گوادر با توجه به تأخیر در راه‌اندازی این نیروگاه گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی درباره این تصمیم اسلام آباد و اینکه آیا ایران امکان صادرات بیشتر به این کشور را دارد یا خیر افزود: کشور ما علاقمند به توسعه روابط و همچنین صادرات بیشتر برق به پاکستان است.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: خوشبختانه خط انتقال تا مرز پاکستان برای تأمین برق بندر گوادر هم احداث شده، اما شبکه برق در این کشور هنوز مهیا نیست، در صورتی که امکان احداث شبکه پاکستان فراهم شود و یا اینکه خودشان نسبت به احداث شبکه اقدام کنند، قطعاً جمهوری اسلامی ایران و وزارت نیرو آمادگی توسعه تبادلات برقی را دارد.

سخنگوی صنعت برق تأکید کرد: ما این امکان را داریم که تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تأمین برق این کشور را افزایش دهیم.

وی درباره پرداخت پول برق دریافتی از سوی پاکستان نیز اظهار کرد: مطابق شرایطی که فراهم بوده مبادلات مالی بین دو کشور انجام شده و پاکستان تاکنون پول برق دریافتی خود را طبق روال پرداخت کرده و مشکل جدی در این زمینه نداشته‌ایم.

رجبی مشهدی با اشاره به توقف صادرات برق به کشور افغانستان، با توجه به شرایط کنونی و نیاز داخلی افزود: مجموع برق صادراتی به افغانستان و پاکستان زیر ۱۰۰ مگاوات است و حضور طالبان مانعی برای صادرات برق به کشور افغانستان ندارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.