• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

1

سبزپوشی شاخص بورس در ایستگاه پایانی هفته

  • کد خبر : 16251
  • 12 خرداد 1400 - 18:16
سبزپوشی شاخص بورس در ایستگاه پایانی هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۱۹۰ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۲۱ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۲۹۷ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۶۱ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۳۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۶  واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۸۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۶۰ واحد افزایش به رقم ۸۳۹ هزار و ۱۰۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۵۹۴ واحد افزایش  همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، فارس، شتران، وغدیر و خودرو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، خموتور و وامید، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۸ هزار و ۹۳۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد آبادا(تولید نیروی برق آبادان) با ۷.۲۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، پتایر، برکت، پکویر و حفاری بود. همچنین نماد معاملاتی خموتور(موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران‌) با ۲۷.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سبهان، وایران، ختراک، غبهنوش، کگاز و دامین قرار گرفتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.