• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

‌الحاق ۴۶ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته به بخش درمان تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 84981
  • 17 بهمن 1402 - 15:55
‌الحاق ۴۶ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته به بخش درمان تأمین‌اجتماعی

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه سازمان تأمین‌اجتماعی، از ۴۶ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته که برای توسعه و تقویت ناوگان حمل‌ونقل بیمار و اورژانس مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی تهیه و تجهیز شده است، رونمایی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ در مراسم رونمایی از این آمبولانس‌ها سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و نیز تبریک پیشاپیش عید سعید مبعث، گفت: امروز شاهد مراسم الحاق ۴۶ دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات امدادی و درمانی به استان‌های مختلف کشور هستیم که این آمبولانس‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، درخدمت بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز خواهند بود.

مرتضوی افزود: برای خرید و تجهیز این تعداد آمبولانس که به امکانات و تجهیزات درمانی و امدادی موردنیاز تجهیز شده‌اند، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی همچنین گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر ۱۳۰ واحد درمانی در دست ساخت و نوسازی دارد و بحث تهیه و ارسال تجهیزات پیشرفته به مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور از جمله دستگاه‌های تشخیصی مثل ام.آر.آی و سی.تی.اسکن نیز در حال انجام است که ان‌شاءالله تهیه و بهره‌برداری از این تجهیزات در استان‌های مختلف کشور گامی بلند در مسیر خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.
براساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن ۴۰۴ مرکز درمانی در سراسر کشور مشتمل بر ۷۹ بیمارستان و ۵ مرکز جراحی محدود، دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با دراختیار داشتن  11 هزار و ۵۹۳ تخت فعال بیمارستانی، پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیشترین تعداد تخت‌های بیمارستانی را در مراکز درمانی ملکی خود برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در اختیار دارد که در سال ۱۴۰۱ در مجموع تعداد بستری‌شدگان در این مراکز بالغ بر یک میلیون نفر بوده است.
برای تجهیز این مراکز به امکانات نوین، در سال جاری علاوه بر ۴۶ دستگاه آمبولانس پیشرفته، نیازسنجی دستگاه‌های با تکنولوژی پیشرفته (های‌تک) نیز در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی انجام شده و ۳ دستگاه ام‌آرآی، ۱۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن، یک دستگاه سی‌تی‌آنژیو، یک دستگاه آنژیوگرافی به همراه ۲ دستگاه سنگ‌شکن در حال تهیه و تجهیز در این مراکز است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.