• امروز : سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳
0

​راهبرد بانک صادرات ایران گره‌گشایی از اقتصاد کشور و رفاه عمومی است

  • کد خبر : 95119
  • 10 مهر 1403 - 10:23
​راهبرد بانک صادرات ایران گره‌گشایی از اقتصاد کشور و رفاه عمومی است

​تأمین مالی طرح‌ها و فناوری‌های نوین در تولید و اقتصاد کشور از جمله مأموریت‌هایی است که نظام بانکی از جمله بانک صادرات ایران برای گره‌گشایی از اقتصاد و رفاه مردم کشور با قدرت دنبال می‌کند.

جامعه نخبگان کشور به عنوان مهمترین موتور شرکت‌های دانش‌بنیان، موردتوجه است؛ به صورتی که علاوه بر اهتمام بانک به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، بورسیه نخبگان دانشگاهی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بر این اساس، نگاه بانک صادرات ایران حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نگاه راهبردی به جایگاه و اهمیت نوآوری در تولید و ارتقای سهم فناوری‌های‌نوین از تولید ناخالص داخلی و همچنین گره‌گشایی از اقتصاد کشور و رفاه عمومی است. از این رو تلاش شده تا با ارائه بهترین راهکارها و استفاده از محصولات و خدمات متنوع بانک برای همراهی و همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان، از قابلیت‌های موجود، به بهترین نحو استفاده شود.

حمایت بانک صادرات ایران با پرداخت ده‌ها هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات از ابتدای سال ۹۸ با ایجاد باجه ویژه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، ادامه یافته که از دید و تشویق مقامات مسئول نیز پنهان نماند و وزیر امور اقتصادی و دارایی با اهدای لوح و نشان ویژه از همراهی و همکاری مجدانه این بانک به دلیل توسعه نظام تأمین مالی و حمایت اثربخش از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور قدردانی و تجلیل کرد.

بانک صادرات ایران همواره در این همکاری، جایگاه برتر را به خود اختصاص داده، به طوری که از ابتدای سال ۹۸ همزمان با افتتاح باجه ویژه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی تا اوایل سال ۱۴۰۳ ، بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و بالغ بر ۱۶هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است.

همچنین تسهیلات پرداخت شده از محل تبصره ۱۶ از ۹۸۴ میلیارد ریال و تعداد تسهیلات پرداخت شده از محل تبصره ۱۸ از ۱۱۲۸ میلیارد ریال نیز تا این زمان فراتر رفته است.

در ۶ ماه ابتدای سال جاری نیز ۱۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال دانش‌بنیان توسط این بانک پرداخت شده و این روند همچنان با توجه به تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین صندوق و بانک، با جدیت در دستور کار است.​

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=95119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.