• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

۲۵ آذر ماه روز ملی پژوهش گرامی باد

  • کد خبر : 60284
  • 24 آذر 1401 - 16:06
۲۵ آذر ماه روز ملی پژوهش گرامی باد

سرپرست بانک توسعه تعاون به مناسبت روز ملی پژوهش، پیامی صادر کرد.

مطابق تعریف «پژوهش» فرایندی مستمر و منظم و مطالعه‌ای هوشمندانه، برنامه‌ریزی شده و روشمند به قصد رفع پیچیدگی و ابهام از مسائل یا شرایط غامض کنونی یا پیش رو با هدف افزایش آگاهی و کشف حقیقت است، فرایندی که برای نیل به موفقیت در آن لازم است از روحیه‌ای جسور برخوردار بود. امکان دارد با پژوهش به این نتیجه رسید که راه رفته اشتباه است و یا تجدید نظر در آن لازم می‌باشد. پژوهشگر شجاع، منصف و دانشمند در گفتن حقیقت تعلل نمی‌کند.
از طرفی، در سازمان بانک هدف غائی از ایجاد مرکزی مختص فعالیت‌های پژوهشی خلق ارزش از فناوری‌های سخت و تولید محصولات پیشرو و فن‌آور محور است و این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با استفاده از سرمایه‌های انسانی مجرب و تحصیل کرده و مدیران با روحیه ریسک‌پذیر؛ فعالیت‌های پژوهشی توسعه محور می‌باشند.
همچنین نیازی به ذکر نیست که فرایندهای ناظر بر مدیریت تحقیقات نیاز به فراست دارد. گاه تصمیم‌گیری در شرایط اطمینان کامل صورت می‌پذیرد، اما گاه شرایط بحرانی بوده و با عدم اطمینان توأم است. از این رو در همه موارد مدیر ارشد باید بر اساس اطلاعات به ویژه یافته‌های پژوهش تصمیم‌گیری نماید تا از دوباره کاری، اسراف و به حداقل رساندن ریسک تصمیم‌گیری و اجرا اطمینان یابد. مدیران آینده‌نگر با همکاری واحدهای مرتبط به تقویت فرهنگ تحقیق در سازمان می‌پردازند.
از این منظر، بانک توسعه تعاون به عنوان جوان‌ترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران که وظیفه اصلی آن تجهیز و تخصیص منابع ارزان قیمت، کیفی و کارگشا جهت توسعه فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا در تمامی بخش‌ها و زیر بخش‌های اقتصادی و به ویژه اقتصاد تعاونی می‌باشد پر واضح است که به منظور برقراری تعادل بین اهداف ذاتی خود و لزوم حضور در عرصه رقابتی بانکداری امروز کشور همواره به منظور ارائه خدمات ارزشمند نیازمند سرمایه‌گذاری، توجه و کار مستمر و عمیق در امر پژوهش می‌باشد. حمایت از فعالیت‌های پژوهشی به مفهوم پس‌انداز بلندمدت و سودآور برای سازمان است؛ همچنان که اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در توسعه کمی و کیفی دامنه فعالیت‌های بانک امری پوشیده نیست. از این رو لحاظ امکانات کافی برای پژوهش گران و نخبگان سازمان امری لازم است.
به یاد داشته باشیم که تقویت بنیه علمی، تحقیقاتی و آموزشی سازمان تنها در حضور پژوهشگران نخبه امکان‌پذیر خواهد بود. همچنان که وجود مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون به عنوان واحد سازمانی نواندیش و نوآور و مجهز به امکانات لازم که از حضور همکاران ارزشمند و با تحصیلات عالیه دانشگاهی بهره می‌برد، دلالت بر این مهم دارد هر چند که به خوبی بر این نکته واقف می‌باشیم که برای رسیدن به نقطه مطلوب در امر پژوهش مسیری نه چندان آسان را در پیش داریم.
اینجانب با استفاده از فرصت فرا رسیدن ۲۵ آذر ماه روز ملی پژوهش ضمن تاکید مجدد بر اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در زمینه پیشبرد اهداف سازمان خطاب به همکاران پژوهشگر و پرتلاش مرکز آموزش و پژوهش و سایر همکاران در سطح صف و ستاد که در انجام وظایف خود به اهمیت امر پژوهش و نوآوری توجه دارند، لازم است عرض نمایم شما همکار گرامی و محترمی که از حضوری پرثمر در بانک توسعه تعاون این تنها بانک تخصصی بخش تعاونی کشور برخوردار و به نحوی مطلوب در انجام وظایف مهمی که بر عهده گرفته‌اید، تمامی مساعی و توان علمی خود را مصروف می‌دارید شایسته تقدیر و سپاسگزاری می‌باشید. ماندگاری سازمان قبل از هر عامل یا نهاده مادی مستلزم وجود شما به عنوان مهم‌ترین سرمایه این سازمان پرافتخار است. مؤید، موفق و منصور باشید.
محمد شیخ حسینی

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.