• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

۲۰ درصد از تولید ذوب آهن به فولادهای آلیاژی اختصاص می یابد

  • کد خبر : 78813
  • 25 مهر 1402 - 17:13
۲۰ درصد از تولید ذوب آهن به فولادهای آلیاژی اختصاص می یابد

دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته و با حضور بیش از ۴۰۰ فعال، صاحب نظر، تاجر و مدیران عامل و کارشناسان صنعت فولاد کشور امروز سه شنبه بیست و پنجم مهرماه در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این کنفرانس طی سخنانی گفت : در بیش از نیم قرن گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تن محصول در ذوب آهن اصفهان تولید شده که عمده مصرف آن در صنعت ساختمان بوده است.
وی افزود : در دوره جدید و بر اساس برنامه تحولی که برای این مجتمع عظیم صنعتی تعریف نمودیم تا پایان سال ۳ میلیون تن محصول در ذوب آهن اصفهان تولید می شودکه از این میزان ۲۰ درصد به فولادهای آلیاژی اختصاص دارد.  
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه ذوب آهن پیشران صنعت فولاد کشور است، تصریح کرد : بر اساس تدابیر اندیشه شده در گذشته در این شرکت ما به فناوری تولید ریل دست یافتیم و این دانش و تکنولوژی را بومی سازی کردیم.
تولید ۱۴۵ هزار تنی ریل در ذوب آهن اصفهان
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار تن ریل تولیدی ذوب آهن، تحویل شرکت های راه آهن جمهوری اسلامی، زیرساخت و مترو شده است؛ موضوعی که اگر در دوره تحریم‌ها اتفاق نمی‌افتاد صنعت ریلی به طور قطع با مشکل مواجه می‌شد.
مهدی کوهی اضافه کرد: متروی مشهد، تبریز، اصفهان و تهران به استفاده از محصولات ریلی ذوب آهن روی آورده‌اند و مشتری این شرکت هستند و با متروی سایر شهرها نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم.
تنوع تولید تیرآهن بال پهن در ذوب آهن رو به پیشرفت است
وی در ادامه به تولید تیرآهن بال پهن در شرکت پرداخت و ادامه داد : امروزه صنعت ساختمان سازی در جهان با تیکه بر دانش روز و محصولات صنعتی در حال پیشرفت است.
مهدی کوهی خاطرنشان کرد: امروز تیرآهن بال پهن تا سایز ۲۴ در ذوب آهن تولید می‌شود و تا پایان سال سایزهای ۲۶، ۲۸ و ۳۰ را هم تولید خواهیم کرد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: بال پهن‌ها نیاز به سیستم جوش و برش ندارند بلکه با پیچ و مهره مونتاژ می‌شوند؛ بر این اساس سرعت در ساخت و سازها افزایش می یابد.
وی افزود: ایمن سازی و مقاومت در برابر زلزله دیگر مزیت بال پهن‌ها است، به طوری که ساختمان‌ های ساخته شده با این محصول در برابر زلزله مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.
کوهی خاطرنشان کرد: امروز در آیینی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود، محصول جدید این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.
وی گفت: امروز تولید آرک‌های فولادی که برای توسعه معدنکاری و ارتقاء ایمنی و سلامت کاربرد دارد، رونمایی خواهد شد.   
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد : کشور عراق در همسایگی ما به تولید تیرآهن پرداخته و از ابتدای اردیبهشت عوارض ۲۰ درصدی بر محصولات صادراتی ما بسته است و بر این اساس باید حتماً به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا،  آلیاژی و دانش بنیان برویم.

وی یادآور شد: امروز کیفیت و ایمنی دو مقوله جدایی ناپذیر در تولید به شمار می روند و ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد مفتخر است که هیچگاه به دلیل افزایش تولید، از ریل کیفیت خارج نشده است. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.