• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود

  • کد خبر : 81798
  • 16 آذر 1402 - 12:10
۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: باتوجه به تحریم های ظالمانه، صنعت فولاد توانسته در بخش ارز آوری موفق باشد به گونه‌ای که ۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین می‌شود.

 علی محمدی روز پنجشنبه در مراسم جام رسانه امید بیان کرد: رسانه‌ها در خط اول جهاد تبیین قرار داشته و در بخش امیدآفرینی نقش ارزنده ای دارند.

وی افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی پیشرفت در جوامع امروزی، مولفه صنعت فولاد است چرا که فولاد در تمام صنایع نقش موثری دارد.

مدیرعامل فولاد اکسین گفت: امروز حدود ۲ میلیون نفر در کشور از زنجیره فولاد درآمدزایی می کنند همچنین زنجیره صادرات صنعت فولاد کشور ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در افق ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه فولاد یکی از صنایع مهمی است که در اوج تحریم‌ها کمک‌ حال کشور است گفت: در خوزستان تعداد زیادی صنعت فولاد وجود داشته و اشتغال‌زایی خوبی از این طریق صورت گرفته است.

وی افزود: فولاد اکسین جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا است که در حوزه تولید ورق فعالیت می‌کند و تنها شرکت فولادی تولید ورق در خاورمیانه است.

محمدی با اشاره به تامین نیاز شرکت های نفتی و گازی گفت: خوشبختانه تمام لوله های نفتی و گازی کشور توسط این شرکت تولید شده و واردات در این حوزه به صفر رسیده است.

وی با اشاره به رشد تولید ۲۵ درصدی این شرکت در هشت ماهه نخست امسال افزود: همچنین میزان سودآوری شرکت نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه شرکت فولاد اکسین در ماه گذشته به عنوان صادرکننده نمونه کشور در صنعت فولاد معرفی شد گفت: اکنون به ۱۸ کشور و سه قاره دنیا کار صادرات ورق را انجام می دهیم.

وی افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی تامین ۲ هزار تن ورق برای پل عنافچه، تامین ۲ هزار بسته نوشت افزار، اعزام اکیپ های پزشکی به نقاط محروم ، توزیع روزانه چندین تانکر به نقاط محروم و حصور شبانه روزی در ایام اربعین از دیگر اقدامات فولاد اکسین است.

منبع خبر: ایرنا

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.