• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

گردهمایی فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان برگزار شد

  • کد خبر : 47201
  • 16 خرداد 1401 - 15:45
گردهمایی فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان برگزار شد

با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، گردهمایی فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان، سه‌شنبه ۱۰ خرداد، با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، گردهمایی فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان به منظور بررسی ظرفیت‌های شهرستان در این زمینه و هم‌فکری برای رفع مشکلات فعالان این دو حوزه به همت روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اتاق بازرگانی رفسنجان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان برگزار شد.

در این مراسم فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، رضا مشکی، فرماندار رفسنجان، روح‌الله ابوالهادی، مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، سیدحسین رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند.

این برنامه شامل آیین گردهمایی فعالان گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در سالن آمفی‌تئاتر موزه ریاست‌جمهوری رفسنجان، بازدید از بخشی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ازجمله موزه ریاست‌جمهوری، کارگاه قالیبافی ابوالهادی، خانه حاج‌آقا علی و همچنین بازدید از نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی و در پایان جمع‌بندی سفر برای تبادل نظر پیرامون ظرفیت‌های موجود و به‌طور ویژه بررسی راهکار‌های عملیاتی در زمینه ارتقای جایگاه صنعت گردشگری رفسنجان بود.

قدردانی از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای احیای خانه حاج‌آقا علی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در این گردهمایی با قدردانی از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای احیای و راه‌اندازی مجدد خانه حاج‌آقا علی، اظهار کرد: برای راه‌اندازی مجموعه خانه حاج‌آقا علی نیاز به سرمایه‌گذار بود که مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به این حوزه ورود کرد و احیا و راه‌اندازی آن را متقبل شد که این کار جای قدردانی دارد.

فریدون فعالی همچنین از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان درخواست کرد مس مورد نیاز هنرمندان استان کرمان را تامین کند تا به‌وسیله هنرمندان آثار و صنایع‌دستی تولید شود و در نمایشگاه‌ها و بازارهای داخلی و خارجی به فروش و عرضه برسد.

تلاش برای معرفی میراث‌فرهنگی رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: رفسنجان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد اما حوزه معرفی این داشته‌ها مغفول مانده که ضرورت دارد در این زمینه متولیان امر فعال‌تر شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جلالی با بیان این‌که در رفسنجان صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی مهمی وجود دارد، افزود: باید این داشته‌ها معرفی شوند و همت شود در ورودی‌های شهر تابلوهایی برای معرفی میراث‌فرهنگی و گردشگری ایجاد شود.

شروعی برای توسعه گردشگری رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز در این گردهمایی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد رفسنجان در حوزه گردشگری، گفت: شهرستان رفسنجان دروازه ورودی به جنوب‌شرق کشور است و با داشتن فرودگاه، زیرساخت لازم برای استفاده از ظرفیت گردشگری وجود دارد.

رضا مُشکی افزود: یکی از راه‌های مهم توسعه شهرستان رفسنجان حوزه گردشگری است. برگزاری این گردهمایی نقطه شروع بسیار خوبی در سال جاری است که برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در رفسنجان صورت بگیرد.

سرچشمه؛ ظرفیتی برای گردشگری صنعتی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان نیز در این گردهمایی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را ظرفیت مهم توسعه گردشگری صنعتی دانست و یادآور شد: چندی پیش یکی از مهمانان رفسنجان پس از دیدن مجتمع مس سرچشمه بیان کرد که دانشجویان خارجی مستقر در ایران را به این مجتمع هدایت می‌کنم تا عظمت صنعت این مرزوبوم را مشاهده کنند.

حسن حسینی اظهار کرد: در حوزه گردشگری فرهنگی که در حال حاضر عمده‌ترین ظرفیت رفسنجان است، در بحث گردشگری میراثی حدود ۳۰۰ اثر در رفسنجان شناسایی شده که ۷۰ اثر ثبت ملی شده است.

وی یکی دیگر از بسترهای مهم گردشگری در رفسنجان را گردشگری مذهبی برشمرد و گفت: در زمینه گردشگری مذهبی رفسنجان دارای بقاع متبرکه زیادی است. همچنین در روز عاشورا در قاسم‌آباد تعزیه گردشگرانی را جذب می‌کند. مراسم جوش‌زنی هرمزآباد نیز ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری است که باید به محافل گردشگری منعکس تا از این ظرفیت استفاده شود.

گردشگری بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی استان کرمان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای توسعه گردشگری شهرستان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت مس استفاده شود تا توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه در شهرستان را شاهد باشیم چرا که از این مسیر اشتغال پایدار میسر می‌شود.

محمدرضا بهرامی افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه کم‌آبی در حوزه کشاورزی و صنعت داریم، بهترین راه برای اشتغال پایدار و ثروت، حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.