• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

گرامی‌داشت روز ملی بیمه در استان همدان به میزبانی بیمه نوین برگزار شد

  • کد خبر : 81256
  • 08 آذر 1402 - 15:59
گرامی‌داشت روز ملی بیمه در استان همدان به میزبانی بیمه نوین برگزار شد

با هدف گسترش فرهنگ بیمه و افزایش تعاملات مؤثر میان فعالین این صنعت، همایش بزرگداشت صنعت بیمه در استان همدان به میزبانی بیمه نوین برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین؛ همایش گرامی‌داشت روز ملی صنعت بیمه در استان همدان به میزبانی شرکت بیمه نوین و با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، استاندار استان همدان و فرمانده نیروی انتظامی در استان، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، مدیرعامل شرکت بیمه نوین، رؤسای شعب و مدیران ارشد شرکت‌های بیمه و فعالان اقتصادی این استان برگزار شد.

ایجاد سامانه «کروکی برخط» و پیاده سازی مقدمات صدور بیمه شخص ثالث بر اساس راننده محوری

در بخشی از این همایش، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران ضمن بیان آنکه صنعت بیمه در کنار بورس و بانک به عنوان یک ضلع مهم مالی کشور، هنوز جایگاه خود را به درستی پیدا نکرده است، تأکید کرد: بنابراین امروز با وجود تمام موانع و مسائل، تکلیف ما در زمینه توسعه صنعت بیمه بیشتر و مهمتر است.

وی همچنین با اشاره به نقش اشتغال‌زایی صنعت بیمه علاوه بر نقش اصلی آن گفت: با وجود اینکه صنعت بیمه هیچ مبلغی را از دولت و بودجه کشور دریافت نمی‌کند، حضور ۳۰۰ هزار نفر فعال در این صنعت به خصوص در بخش شبکه فروش حاکی از ظرفیت‌های بالای این صنعت در حوزه ایجاد اشتغال است.

رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران همچنین از ایجاد سامانه «کروکی برخط» خبر داد و گفت: صنعت بیمه کارهای بزرگی را همکاری با نیروی انتظامی به انجام رسانده که«کروکی بر خط» یکی از این اقدامات است و تلاش داریم تا روز ۱۳ آذر امسال این سامانه با حضور مقام ریاست جمهوری رونمایی شود. تحقق این سامانه مشکلات زیادی را از جامعه، صنعت بیمه و نیروی انتظامی حل خواهد کرد.
وی همچنین پیاده سازی مقدمات لازم جهت صدور بیمه شخص ثالث بر اساس «راننده محوری» را یکی دیگر از اقدامات مهم بیمه مرکزی خواند و توضیح داد: بحث صدور بیمه‌نامه بر اساس میزان ریسک راننده و «راننده محوری» یکی از بحث‌های رایج در دنیا بوده که در ایران نیز مقدمات پیاده سازی آن انجام شده و به زودی اجرایی می‌شود.

استادهاشمی همچنین با اشاره به عوارض وضع شده بر حق بیمه شخص ثالث در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته حدود شش ارگان دولتی جهت بهبود نقاط حادثه خیز جاده‌ای از حق بیمه شخص ثالث عوارض دریافت می‌کردند، با این وجود در شش سال گذشته هیچ‌کدام از این نهادها، گزارشی مبنی بر نتایج اقدامات و هزینه های انجام شده ارائه نداده‌اند.

وی با اشاره به اصلاح این قانون ادامه داد: امسال خوشبختانه در لایحه بودجه مقرر شده است که ۴ همت به شکل اوراق، برای رفع نقاط حادثه‌خیز توسط بیمه مرکزی و صندوق تأمین خسارات بدنی لحاظ شود و ما امیدواریم نتایج آن به رفع چالش‌های این حوزه منجر شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران همچنین به ضرورت بازنگری در بیمه‌نامه شخص ثالث اشاره و تصریح کرد: بیمه شخص ثالث فعلی نیازمند دو بازنگری در بخش افت قیمت و مبحث خودوری متعارف است که مردم را دچار مشکل ساخته است و نقش مجلس شورای اسلامی در رفع این امر بسیار مهم است.

وی همچنین گفت: یکی از برنامه‌های مشترک پیش رو با همکاری سندیکای بیمه‌گران این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه را به سمت محلی و استانی سوق دهیم و معتقدیم که بخشی از پرتفوی استان‌ها باید در همان استان حفظ و سرمایه‌گذاری شود.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران حذف نسخ کاغذی و الکترونیکی ساختن انواع بیمه‌نامه از جمله در بخش درمان، جزو برنامه‌های کوتاه مدت صنعت بیمه است.

رفع نقاط حادثه خیز در استان همدان

در بخش دیگری از این همایش استاندار استان همدان با اشاره به آنکه ذهنیت جامعه درخصوص بیمه باید تغییر کند گفت: فرهنگ‌سازی و البته اقدام و عمل شرکت‌های بیمه باید به افزیش ضریب نفوذ بیمه منجر شود.

وی همچنین افزود: سال گذشته در استان همدان، دولت مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان را در حوزه راه اختصاص داده که صرف تعریض مسیرها و اصلاح نقاط پرخطر شد و همین امر خوشبختانه حدود ۳۵ درصد کاهش تصادفات فوتی را به دنبال داشت؛ این مهم با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد.

استاندار همدان در پایان گفت: ابتدای امسال ۵۲ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که رفع ۲۲ نقطه برای سال جاری هدف‌گذاری شده که تا امروز ۱۳مورد آن رفع شده است و هفت مورد نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

ضرورت همراهی دولت و تصمیم سازان در توسعه بیمه

محسن پورکیانی؛ دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز طی سخنانی ضمن اشاره به اهمیت ارائه محصولات بیمه‌ای با حق بیمه مناسب گفت: افزایش عوارض مختلفی که هر ساله قانون‌گذاران و دولت به صنعت بیمه اختصاص داده، قدرت خرید مردم را برای بیمه دشوارتر می‌کند و این امر با هدف توسعه بیمه در کشور که هدف دولت نیز هست در تناقض است و حل این موضوع همراهی نمایندگان مجلس و تصمیم‌سازان در دولت را نیازمند است.

وی افزود: در کشورهای دیگر زمانی‌که حادثه‌ای رخ می‌دهد، دولت تنها وظیفه امداد رسانی را بر عهده دارد ولی در ایران چون هنوز صنعت بیمه به رشد مطلوب خود نرسیده است، دولت نیز در پرداخت خسارت یاری رسانی می‌کند و بخش عمده‌ای از پرداخت خسارت بر عهده دولت است. بنابراین توسعه صنعت بیمه ضرورتی است که به نفع دولت نیز هست.

ضرورت وجود قوانین حمایت گرانه و اصلاح قوانین مالیاتی

همچنین حسین کریم‌خان زند؛ مدیرعامل شرکت بیمه نوین نیز در این همایش با اشاره به آنکه همکاران صنعت بیمه هر روز در تلاش هستند تا فرهنگ خرید انواع بیمه را در بین هم‌وطنان ارتقا دهند، گفت: بیمه نقش مهمی در اقتصاد کلان ایفا می‌کند و در واقع بیمه با خرید ریسکی که در بخش‌‌های مختلف صنعت و کسب و کارهای اقتصادی وجود دارد، کمک می‌کند تا فعالین اقتصادی فعالیت‌های خود را در آرامش خاطر و بدون دغدغه، انجام و توسعه دهند.

وی همچنین در ادامه افزود: از سوی دیگر فعالیت‌های حوزه واردات و صادرات نیازمند محصولات و پوشش‌های بیمه‌ای هستند و در حال حاضر هم با وجود وضع تحریم‌های ظالمانه بر فعالیت‌های مختلف اقتصادی کشورمان، صنعت بیمه توانسته است این بخش را با صدور بیمه‌های هواپیما، کشتی و دیگر انواع بیمه‌نامه در حوزه تجارت داخلی و بین المللی حمایت کند.

مدیرعامل بیمه نوین ضمن اشاره به گستردگی خدمات صنعت بیمه در کشور و ضرورت همراهی تمامی نهادها جهت توسعه این صنعت گفت: اکنون بیست میلیون نفر در حوزه درمان و هفت میلیون نفر در بخش بیمه‌های عمر تحت پوشش هستند و اگر تعداد مراجعات این افراد به مراکز درمانی را در نظر بگیریم، حدود ۱٫۵ میلیارد بار در سال شرکت‌های بیمه به افراد خسارت پرداخت می‌کنندکه این امر نشان از اهمیت و گستردگی خدمات صنعت بیمه در کشور دارد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت وجود قوانین حمایت‌گرانه برای رشد صنعت بیمه به خصوص با اصلاح قوانین مالیاتی وضع شده گفت: برای توسعه صنعت بیمه نیاز هست تا هم قوانین در صنعت بازنگری شوند و هم فرهنگ بیمه ارتقا یابد. گسترش فرهنگ بیمه به خصوص در حوزه‌های بیمه‌های عمر نیز توجه جدی مسئولان و مقامات ارشد کشوری را می‌طلبد.

مدیرعامل بیمه نوین در خصوص مزیت‌های بیمه عمر گفت: این بیمه‌نامه از چند جهت از جمله پوشش‌های بیمه ای خود در زمان حادثه  و نیز سرمایه‌گذاری در زمان بازنشستگی، افراد را حمایت می‌کند. 

کریم‌خان زند همچنین تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه، متعلق به مردم است و باید به سمت تولید و اشتغال پیش برود که این امر نیازمند همراهی همه ارکان حاکمیت و قانون‌گذاری است.

مدیرعامل بیمه نوین همچنین در پایان به ظرفیت‌های موجود در استان همدان جهت توسعه فعالیت‌های بیمه‌ای و دیگر فعالیت‌های حوزه صنعت اشاره کرد.

در پایان این همایش، نمایندگان و فعالان برتر صنعت بیمه در استان همدان، توسط مقامات ارشد استان همدان، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران و مدیرعامل بیمه نوین با اهدای لوح تقدیر قدردانی شدند که از علی حاجی زاده اصل؛ مدیرعامل شرکت نمایندگی «حامیان آرامش زندگی نوین» به‌عنوان نماینده شرکت بیمه نوین نیز  تقدیر به عمل آمد. 

گفتنی است؛ قرار است در سال جاری برای نخستین بار به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی بیمه در هر یک از استان‌های کشور، همایش‌هایی با حضور استانداران و مقامات ارشد استانی، مدیران ارشد بیمه مرکزی ج.ا.ایران، مدیران، نمایندگان و فعالان بیمه در آن استان به میزبانی یک شرکت بیمه برگزار شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.