• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

گام بلند بانک ملی ایران در مسیر حمایت از خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی کشور

  • کد خبر : 81370
  • 11 آذر 1402 - 15:09
گام بلند بانک ملی ایران در مسیر حمایت از خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی کشور

گام بلند بانک ملی ایران در مسیر حمایت از خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی کشور

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم که محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین ضمن تشکر از دکتر نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در راستای دستورات و تاکیدات ویژه وی بر حمایت و احیای شرکت چوب و کاغذ مازندران و خودکفایی کاغذ کتب درسی کشور، نقش آفرینی بانک ملی ایران در اجرای مسئولیت های اجتماعی را به منظور حمایت از رویداد های فرهنگی و هنری کشور مهم و با اهمیت دانست.

دکتر نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در این آیین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص نگاه به داخلی سازی و استفاده از ظرفیت های علمی کشور برای تقویت خودباوری ملی گفت: متاسفانه در سنوات گذشته توجه لازم و کافی به این موضوع مهم نشده بود اما بانک ملی ایران در دوره جدید مدیریتی این موضوع را از اولویت ها و سیاست های اصلی خود می‌داند.

وی با بیان این که خوشبختانه اخیرا با حمایت ها و توجه ویژه رئیس محترم جمهور و پیگیری های وزرای دولت سیزدهم شرکت صنایع چوب کاغذ مازندران ظرف مدت کوتاهی راه اندازی شد، اظهارداشت: در ابتدا این کارخانه با مشکلات عمده ای در زمینه کارگری، توقف خطوط تولید، تامین مواد اولیه و …  مواجه بود اما اکنون وارد مدار تولید شد.

دکتر نجار زاده با اشاره به این که هم اکنون تولید این شرکت از ۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۹ به تولید  ۵۵ هزار تن خواهد رسید، گفت: این موفقیت ها میسر نبود مگر با تاکید رییس جمهور و حمایت هایی که از سوی معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی، نمایندگان استان و هماهنگی های استاندار و سایر مدیران و معاونان اجرایی شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در بخش دیگری از سخنانش گفت: بانک ملی ایران بانک دولت است و نگاه ویژه ای به حمایت از تولید و اشتغال دارد و فارغ از نگاه سود و زیان، تمام توان خود را بسیج کرده تا به منظور افزایش ظرفیت تولید و زمینه ایجاد فرصت های شغلی در این شرکت گام های موثری بردارد.

وی در ادامه افزود:  با توجه به الزامات قانونی در خصوص خروج از بنگاه داری بانک ها، سیاست قطعی ما در بانک ملی ایران خروج از بنگاه داری است و  در این خصوص اقداماتی در راستای ارزش‌گذاری بنگاه هایی که عمدتا به خاطر بدهی و تعهدات به بانک منتقل شدند اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص بنگاه هایی که ابزاری هستند و وظایف حاکمیتی  دارند به آن توجه ویژه داریم  و قطعا برنامه بانک احیا این بنگاه ها و سوق دادن آن ها در مسیر کمک به افزایش و تقویت ظرفیت های کشوراست.

دکتر نجار زاده گفت: از سال گذشته فرآیند واگذاری عمومی و عرضه اولیه سهام شرکت چوب و کاغذ را آغاز کردیم تا مردم و کارکنان این مجموعه سهامدار شرکت شوند.

مدیر عامل بانک ملی ایران در خاتمه یادآور شد: حمایت و تامین مالی این شرکت توسط بانک ملی ایران در راستای نوسازی و بازسازی خط تولید، افزایش ظرفیت های تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید صورت گرفته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.