• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کدام یخچال برای آشپزخانه شما مناسب است؟

  • کد خبر : 78578
  • 22 مهر 1402 - 13:03
کدام یخچال برای آشپزخانه شما مناسب است؟

یخچال‌ها قلب فضای آشپزخانه شما هستند و نقش تعیین‌کننده آنها در انتخاب و جای‌گیری سایر لوازم و اثاثیه‌ها انکارناپذیر است. این وسیله حیاتی، در دنیای امروز تنها فضایی برای نگهداری از مواد غذایی در دمای مناسب نیست و ترکیبی از فناوری‌های نوین و کارکردهای گسترده را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، یخچال‌های امروز دروازه‌ای به جهان امکانات هوشمند هستند.

زمانی که می‌خواهید این جهان جدید را به آشپزخانه خود بیاورید، گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرند. از آنجایی که با حجم عظیمی از محصولات مختلف در بازار روبرو می‌شوید، بدون شک تصمیم‌گیری برایتان دشوار می‌شود. براساس همین موضوع، شما را با عوامل مهم و تعیین‌کننده در انتخاب یک یخچال مناسب آشنا می‌کنیم تا به بهترین انتخاب برسید.

شاخص‌های تعیین‌کننده

هنگام خرید یخچال مناسب برای آشپزخانه خود، بهترین کار این است که در ابتدا شاخص‌های تعیین‌کننده را بشناسید. مهم‌ترین عواملی که معمولا بیش از هر مورد دیگری در هنگام خرید یخچال‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، اندازه و ظرفیت دستگاه و همینطور قابلیت‌ها و فناوری‌های یخچال است که در ادامه به بررسی هر کدام از این عوامل پرداخته‌ایم.

ابعاد و ظرفیت

زمانی که به دنبال یک یخچال جدید هستید، می‌بایست این سوالات را در زمان انتخاب مدل مورد نظرتان از خود بپرسید که : آیا می‌خواهید فریزر شما بالای یخچال باشد یا پایین آن؟ یک مدل سایدبای‌ساید می‌پسندید، یا مدل چهار درب جالب‌تر به نظر می‌رسد؟ طراحی کدام یخچال‌ها برای آشپزخانه شما جذاب‌تر است؟ شاید هم قصد دارید همه چیز را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید.

برای یافتن پاسخ درست این سوالات قبل از هر چیزی باید به محل قرارگیری یخچال در آشپزخانه خود توجه کنید و ببینید چه ظرفیتی مناسب شماست. برای این کار امروزه یخچال‌های متنوعی از این نظر در دسترس خریداران قرار دارد، مثلا یخچال‌های سامسونگ شامل مدل‌های بزرگ و پرظرفیت Family Hub، French Door و ساید‌بای‌ساید و همینطور یخچال‌های متوسط و البته جادار فریزر پائین و بالا می‌شود.  

مدل‌های درب فرانسوی سری Bespoke سامسونگ در دو نسخه ۳-درب و ۴-درب طراحی شده‌اند تا بتوانید مدل مورد نظر خود را مطابق با نیاز خود پیدا کنید. همچنین دستگیره یخچال‌های سری جدید سامسونگ به شکل لولای مخفی طراحی شده‌ که این موضوع نمایی یکپارچه و مدرنی را به آشپزخانه شما می‌بخشد.

اگر آشپزخانه شما فضای کوچکی دارد اما نیاز به یک یخچال بزرگ و پرظرفیت دارید، جای نگرانی نیست چرا که یخچال‌های جدید سامسونگ از فناوری ویژه SpaceMax بهره می‌برند. در این فناوری دیواره‌های یخچال با عایق ویژه‌ای ساخته شده که طراحی آن با ابعادی نازک‌تر را امکان‌پذیر کرده است. این موضوع باعث می‌شود تا کشوها و محفظه‌های متعددی با ابعاد مختلف برای ذخیره‌سازی مواد غذایی در دسترس شما قرار بگیرد.

فناوری‌ها و قابلیت‌ها

در عصر دیجیتال، کارکرد یخچال‌ها هم متفاوت شده و دیگر دستگاهی صرفا برای نگهداری مواد غذایی نیستند و کاربردهای مدرن و هوشمندی پیدا کرده‌اند. مثلا یخچال سری Family Hub سامسونگ شما را به یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ مجهز می‌کند که از طریق آن تمام محتویات داخل دستگاه قابل مشاهده است. این ویژگی کارآمد با اکوسیستم متصل SmartThings سامسونگ سازگار بوده و امکان کنترل سایر دستگاه‌های خانه هوشمند شما را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با اتصال گوشی هوشمندتان، یخچال و فریزر خود را از راه دور مدیریت کنید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به اتصال اینترنت، شبکه داخلی، اشتراک تصاویر، پخش موزیک و ویدیو، دستیار صوتی Alexa، مدیریت تقویم و یادداشت‌ها و دسترسی به دستور پخت انواع غذاها اشاره کرد.

در سری‌های ساید‌بای‌ساید نیز این نوآوری‌ها به شکل دیگری و در بخش خنک‌کننده یخچال و فریزر دیده می‌شود. ساید‌بای‌سایدهای جدید سامسونگ مجهز به خنک کننده سه‌گانه (Triple Cooling) است که مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد. این خنک کننده سه‌گانه با کنترل مستقل دما و رطوبت در هر سه محفظه، اجازه ترکیب شدن بوی آنها را نمی‌دهد؛ خنک کننده دقیق (Precise Cooling)، سرعت موتور را به صورت خودکار تنظیم کرده و صفحه فلزی داخل درب (Metal Cooling)، دمای مناسب داخل یخچال را ثابت نگه می‌دارد.

یکی دیگر از نوآوری‌های به کار رفته در یخچال و فریزر‌های سامسونگ، کمپرسور اینورتر دیجیتال است. کمپرسور اینورتر دیجیتال سامسونگ به‌طور خودکار بر اساس دمای محیط، حالت کار و تغییرات دمایی ناشی از باز و بسته شدن در یخچال، سرعت خود را در ۷ سطح متفاوت تنظیم می‌کند. سرعت کمپرسور اینورتر دیجیتال سامسونگ در مواقعی که نیاز به سرمایش کمتر دارد، کاهش می‌یابد از این رو انرژی کمتر مصرف می‌کند و این به صرفه‌جویی در مصرف برق در مقایسه با سایر کمپرسورها کمک می‌کند. همچنین تغییر تدریجی افزایش و کاهش سرعت کمپرسور اینورتر دیجیتال سامسونگ سروصدا و فرسودگی  آن را به حداقل می‌رساند و سبب عملکردی پایدارتر می‌شود.   

در نهایت، همواره به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین یخچال برای آشپزخانه شما، بستگی به سبک زندگی اعضای خانواده، استایل و چیدمان فضا، رنگ عناصر موجود در محیط و قابلیت‌های موردنظرتان دارد. در حالی که طول عمر هر یخچالی تحت تاثیر عوامل متعددی است، سامسونگ با محصولات متنوع خود به نیازهای یک آشپزخانه مدرن پاسخ داده و فناوری‌های هوشمند با امکان سفارشی‌سازی را برای کاربران عرضه کرده است. با اطمینان بیشتر از همیشه، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید و از توانمندی‌های بی‌انتهای آن لذت ببرید.  

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.