• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کاهش ۱.۱ درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه تهران

  • کد خبر : 20761
  • 16 مرداد 1400 - 16:33
کاهش ۱.۱ درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه تهران

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از کاهش ۱.۱ درصدی مصرف انرژی در این شرکت و صرفه‌جویی ۳.۷ هزار میلیارد ریالی آن در سال ۱۳۹۹ خبر داد. به گزارش رویداد خبر به نقل از پالایشگاه تهران، «حامد آرمان‌فر» گفت: شرکت پالایش نفت تهران توانست در سال گذشته از انتشار حدود ۲هزار و ۵۰۰ تن آلاینده SO۲ و […]

به گزارش رویداد خبر به نقل از پالایشگاه تهران، «حامد آرمان‌فر» گفت: شرکت پالایش نفت تهران توانست در سال گذشته از انتشار حدود ۲هزار و ۵۰۰ تن آلاینده SO۲ و حدود ۵۰هزار تن آلاینده  CO۲ در سال به اتمسفر جلوگیری کند. صرفه‌جویی غیرمستقیم ناشی از کاهش انتشار آلاینده های Co۲ و So۲ به اتمسفر که منجر به کاهش هزینه‌های اجتماعی شده است برابر با یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال در سال برآورد شده است.

وی درباره اقدام‌های انجام شده در سال ۱۳۹۹ که منجر به این کاهش چشمگیر مصرف انرژی شده است، اظهار داشت: جایگزینی برق واحدهای کنترل یک شمالی از STG به GTG، تشکیل جلسات کارگروه عالی مدیریت انرژی به‌منظور پایش مداوم عملکرد انرژی شرکت، پیگیری و بررسی پروژه های بهینه سازی انرژی، بررسی هزینه های انرژی و سود ناخالص شرکت، پایش مداوم سوخت مایع مصرفی در راستای استفاده حداکثری از سوخت گازی و حذف سوخت مایع، ارتقای داشبورد عملیات روزانه به منظور پایش های مداوم و روزانه شاخص‌های کلیدی عملکرد انرژی در سطح کلان و در سطح واحدهای عملیاتی، ایجاد مشوق های انگیزشی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای عملیاتی به‌صورت ماهیانه و پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی را می‌توان برخی از اقدام‌های انجام شده شرکت پالایش نفت تهران در خصوص کاهش مصرف انرژی دانست.

وی ادامه‌داد: بهبود ۱.۱ درصدی در عملکرد انرژی مصرفی شرکت و همچنین کاهش تدریجی و حذف سوخت مایع از سبد سوخت مصرفی و جایگزینی آن با سوخت گاز طبیعی علاوه بر صرفه‌جویی مستقیم سه‌هزار و ۷۱۴ میلیارد ریالی باعث کاهش قابل توجه انتشار آلاینده‌های زیست محیطی به اتمسفر شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران افزود: استفاده بهینه از انرژی در فرآیند توسعه اقتصادی همواره به عنوان یک هدف مهم در توسعه پایدار مدنظر شرکت پالایش نفت تهران قرار داشته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=20761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.