• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

کاهش ۱۴ درصدی زیان شناسایی شده بانک سرمایه

  • کد خبر : 37552
  • 10 بهمن 1400 - 16:15
کاهش ۱۴ درصدی زیان شناسایی شده بانک سرمایه

یکی از راه های درآمدی بانک ها از طریق اعطای تسهیلات، سپرده گذاری و اوراق بدهی بوده و بانک ها هر چه در این زمینه فعال تر رفتار کنند می توانند سودآوری بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنند.

بانک سرمایه که با شعار بانک خوب ، سرمایه است تاسیس شده و از سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از بزرگترین بانک های خصوصی وارد بازار سرمایه نیز شد، در سال های گذشته با زیان انباشته مواجه بوده است.

بانک سرمایه در سال های گذشته با زیان انباشته مواجه بوده و در این زمینه فعالیت موثری نداشته است. در سال گذشته و از ابتدای سال ۱۴۰۰ با تغییر رویه در فعالیت های بانک زیان این شرکت حاضر در بورس کاهش یافته است.
به عبارت دیگر، تغییر مدیریت در این بانک که منجر به تغییر عملکرد و شیوه عملیاتی کردن مصارف و هزینه ها و درآمدها شد، باعث شد تا این بانک از فضای زیاندهی قبلی خود فاصله گرفته و درصدی از زیان انباشته خود در سال های قبل از سال ۱۳۹۹ را جبران نماید.
بانک سرمایه در ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری،  ۲۴۲ میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی داشته است.
این بانک در همین مدت و در حساب های حسابرسی نشده خود زیان ۱۲٫۶۲۷ ریالی را به ازای هر سهم ایجاد کرده که نسبت به دوره مشابه قبل کاهش ۱۴ درصدی داشته است. یعنی این بانک در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با تغییر رویه و عملکرد بهتر در حال کاهش زیان بوده است.
هم اکنون این بانک دارای ۱۶۵ شعبه در سراسر کشور است و سرمایه ثبت شده آن نیز ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=37552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.