• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

کارنامه مردود شورای رقابت در صنعت خودرو/ عرضه خودرو در بورس کالا باید ادامه یابد

  • کد خبر : 72131
  • 04 تیر 1402 - 18:38
کارنامه مردود شورای رقابت در صنعت خودرو/ عرضه خودرو در بورس کالا باید ادامه یابد

یک نماینده مجلس ضمن انتقاد از تصمیمات شورای رقابت در حوزه خودرو، بر ضرروت تداوم عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد.

«پرویز اوسطی» نماینده مردم دهگلان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با بازارنیوز پیرامون تصمیمات اخیر شورای رقابت برای صنعت خودرو کشور از جمله ممنوعیت عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: چندین ماه از زمان بازگشت شورا رقابت به عرصه صنعت و بازار خودرو می‌گذرد، اما با این حال مصوبات و تصمیمات اخیر این شورا به گونه‌ای نبوده که بتواند حافظ منافع مردم باشد.

نماینده مردم کردستان افزود: عملکرد شورای رقابت در قبال مباحث مرتبط با حوزه خودرو، امری غیرقابل دفاع است. در حال حاضر این شورا نتوانسته که در طول چند ماه اخیر، نقش موثری را در ساماندهی بازار خودرو کشور ایفا کند.

وی با انتقاد از شیوه عرضه خودرو از طریق طرح سامانه یکپارچه فروش گفت: مردم به دنبال این هستند که در کمترین زمان ممکن، خودروی مورد نظر خود را دریافت کنند، نه آنکه زمان تحویل خودرو در زمستان سنوات آینده باشد؛ این روش فروش رضایت متقاضیان خودرو را جلب نمی‌کند؛ لذا باید برای تغییر آن توجهی ویژه اعمال شود.

اوسطی تاکید کرد: با تصمیمات شورای رقابت، عملا شاهد قفل شدن بازار و چند نرخی شدن خودرو‌ها هستیم که این روند به نفع بازار و تولید نیست.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: موافق عرضه خودرو در بورس هستم و باید این روند ادامه پیدا کند. این به نفع مردم است و منافع آن به جای اینکه به جیب واسطه‌ها برود به مردم، یعنی خریداران واقعی و تولید برمی‌گردد.

وی در پایان متذکر شد: عرضه خودرو در بورس کالا باید برای همه خودرو‌های با تیراژ بالا دنبال شود تا دغدغه نوسانات غیرمنطقی قیمت، برای مسئولان برطرف شود.

منبع خبر: بازارنیوز

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=72131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.