• امروز : یکشنبه - ۶ مهر - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

رونمایی «نوین تک» از سه محصول نوآورانه در الکامپ برگزاری هشتمین دوره ارزیابی جایزه بین‌المللی مدیریت دانشی (KM4D) با رویکرد هوشمندسازی دانشی در بیمه پاسارگاد بازدید نمایندگان مجلس از دستاوردهای دیجیتال همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ مشتریان، خدمات بیمه‌ای را بر اساس اعتماد و تجربه انتخاب می‌کنند باجه فرهنگ شیراز در منطقه فارس، کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد بانک صادرات ایران، حامی نهمین جشن عکاسان سینمای ایران/ محسن سیفی: اقتصاد بدون فرهنگ پایدار نیست مدیرعامل پست بانک ایران به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خراسان جنوبی سفر کرد رشد ۱۱۸ درصدی مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادره شهریورماه در باجه‌های بانکی روستایی پست بانک ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته با انواع «بیمه مسئولیت» بیمه ملت آشنا شوید / همه چیز درباره مزایا و پوشش‌های گسترده «بیمه مسئولیت» مُهر سبز رنگ بیمه مرکزی بر کارنامه بیمه پاسارگاد عطرافشانی گلزار شهدای ساری با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مدیرعامل بیمه دی

0

چهار کارکرد کلیدی هوش مصنوعی در خرده‌فروشی در رویداد همراه اول تشریح شد

  • کد خبر : 107583
  • 06 مهر 1404 - 13:12
چهار کارکرد کلیدی هوش مصنوعی در خرده‌فروشی در رویداد همراه اول تشریح شد

نشست «انقلاب هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک» به ابتکار آکادمی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ برگزار شد و در آن نقش تحول‌آفرین هوش مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی و کارکردهایی چون شخصی‌سازی، پشتیبانی هوشمند، تحلیل پیش‌بینانه و تولید محتوای دیجیتال بررسی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از مرکز ارتباطات، توسعه برند و رویدادهای بین‌المللی همراه اول، در جریان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)، نشستی توسط آکادمی همراه با موضوع «انقلاب هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک» برگزار شد. در این پنل یکی از راهبران محصول سابق دیجیکالا به تشریح نقش و کارکردهای هوش مصنوعی در صنعت خرده‌فروشی پرداخت.

در این نشست با اشاره به اینکه «تجارت الکترونیکی یکی از نخستین صنایعی بود که تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفت»، توضیح داده شد که پیش از ورود هوش مصنوعی، تجربه کاربران یکسان و نرخ تبدیل پایین بود، اما امروز هوش مصنوعی این فرایند را از حالت استاتیک به داینامیک تغییر داده است.

تغییر پارادایم از نگاه گذشته‌محور به آینده‌محور یکی از تحولات مهم مطرح و گفته شد که امروز دیگر سوال ما این نیست که چه اتفاقی افتاد، بلکه می‌پرسیم چه اتفاقی خواهد افتاد و چه باید بکنیم.

سپس چهار کارکرد بنیادین هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک نیز تشریح شد؛ «انجین شخصی‌سازی (Personalization Engine)» با تحلیل داده‌های هر کاربر، تجربه خریدی متناسب با علایق او ایجاد می‌کند. این قابلیت موجب رشد شاخص‌هایی همچون AOV، CLV، CTR، RPV و در نهایت نرخ تبدیل می‌شود. در این زمینه به نمونه نتفلیکس اشاره شد که بیش از ۸۰ درصد محتوای مصرفی کاربران در آن از سیستم پیشنهاددهی می‌آید.

«پشتیبانی هوشمند مشتریان» کارکرد دیگر است که استفاده از ابزارهای هوشمند در خدمات مشتری به کاهش هزینه‌های عملیاتی و حذف نیروی انسانی از لایه نخست ارتباط منجر می‌شود. همچنین، تحلیل سنتیمنت از روی صدای مشتری به بهبود شاخص‌هایی همچون FRT و CSAT کمک کرده است.

«تحلیل و پیش‌بینی آینده (Predictive Analytics)» نیز در مدیریت محصولات پرمصرف، قیمت‌گذاری پویا و ارسال سریع‌تر کالا به‌کار گرفته می‌شود و کاهش هزینه ارسال هر کالا را به همراه دارد. در نهایت هم «کاربردهای GenAI در تولید محتوا» است؛ ابزاری که تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی را راهبری می‌کند و ابزاری است که می‌تواند زمان و هزینه تولید محتوای دیجیتال را کاهش دهد.

این نشست با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی اکنون به یکی از پایه‌های اصلی رشد تجارت الکترونیک بدل شده، به کار خود پایان داد.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) از ۳ تا ۶ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و همراه اول نیز همچون سال‌های گذشته با حضوری گسترده در سالن اختصاصی ۳۵، تازه‌ترین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=107583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.