• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی فاز ۲/ نوید نهایی شدن پذیرش شرکت در بازار فرابورس در آینده‌ای نزدیک

  • کد خبر : 63381
  • 09 بهمن 1401 - 13:02
پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی فاز ۲/ نوید نهایی شدن پذیرش شرکت در بازار فرابورس در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره ۲ مجتمع فولاد بافت به ۸۳٫۱ درصد رسیده و طبق برنامه، تست سرد آن تا پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عطارد گودرزی گفت: مطابق برنامه زمان‌بندی، با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان، مشاوران و توانمندی‌های داخلی، خط تولید شماره ۲ کارخانه در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با هدف تحقق شعار “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” افزود: با شروع عملیات بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه، برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود که اولویت جذب با جوانان بومی منطقه خواهد بود.
به گفته گودرزی، با توجه به شرایط تحریم، استراتژی شرکت در زمینه تامین تجهیزات و قطعات، تکیه بر دانش بومی و در حد امکان تامین از داخل کشور بوده به گونه‌ای که بیش از ۸۵ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز از تامین‌کنندگان داخلی انجام شده است.
وی با اشاره به تولید آهن اسفنجی فولاد بافت از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ (شروع سال مالی شرکت) تا دوم آذرماه امسال به میزان ۸۰۰ هزار تن معادل ظرفیت اسمی کارخانه احیاء ، تحقق ظرفیت اسمی کارخانه در مدت زمان یاد شده(۱۱ماه) با وجود محدودیت‌های پیش آمده در حوزه تامین زیرساخت شامل قطعی برق و همچنین کاهش فشار گاز، این دستاورد را حاصل تلاش یکایک کارکنان مجتمع فولاد بافت دانست.
گودرزی با بیان اینکه میزان تولید کارخانه تا بیستم آذر ماه سال جاری معادل ۸۳۴ هزار تن بود، افزود: در صورتی که محدودیت مصرف گاز حادث نمی شد، تولید سال مالی شرکت به میزان ۸۶۴ هزار تن آهن اسفنجی محقق می‌شد که ۸ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه احیا مستقیم شماره یک بود.
وی همچنین ثبت رکورد تولید در شهریور ماه سال جاری به میزان ۸۰ هزار و ۱۴۰ تن و صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی این شرکت به میزان ۳۵۰۰ تن آهن اسفنجی به کشور هند را از نتایج کلیدی ثبت شده در کارنامه شرکت ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت با اشاره به عملکرد مطلوب شرکت در سال جاری اظهار داشت: با توجه به اخذ پروانه بهره‌برداری در خردادماه ۱۴۰۱ ، شرکت موفق به کسب معافیت مالیاتی ۱۰ ساله شد. همچنین خروج شرکت از فهرست صنایع آلاینده و کسب رتبه برتر در ارزیابی سالانه ایمیدرو را می توان از نقاط مثبت عملکرد در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست دانست.
به گفته وی، نگهداری از سیستم‌های مدیریتی و تمدید گواهینامه‌های اخذ شده، استقرار نظام های بهبود نظیر شش سیگما، نظام پیشنهادها، نظام آراستگی محیط کار و سیستم بودجه بندی مبتنی بر برنامه و همچنین حضور فعال در نمایشگاه‌های فولادی و صنعتی از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
گودرزی، مهم‌ترین برنامه‌های شرکت احیا استیل فولاد بافت تا پایان سال جاری را شامل انتشار اوراق مرابحه به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، پیگیری پذیرش نهایی شرکت در بازار فرابورس، انجام تست سرد کارخانه احیا شماره ۲ ، پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی به منظور مصرف بهینه حامل‌های انرژی و دریافت گواهینامه صنعت سبز به منظور تعهد به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و همچنین برنامه‌ریزی به منظور افزایش تولید بیش از ظرفیت اسمی نام برد.
کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که از سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.