• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پیشرفت سریع پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه / آمادگی «ومعادن» برای توسعه فعالیت‌ها در استان یزد

  • کد خبر : 81732
  • 15 آذر 1402 - 16:10
پیشرفت سریع پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه / آمادگی «ومعادن» برای توسعه فعالیت‌ها در استان یزد

صبح روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه، دکتر سعدمحمدی طی جلسه‌ای با استاندار یزد، در مورد پیشرفت پروژه‌های شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه و سایر فعالیت‌ها و برنامه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در استان به بحث و گفتگو پرداخت.

مدیرعامل «ومعادن» همچنین، ضمن اشاره به نقش استراتژیک تولید کنسانتره مس از نظر اقتصادی، نیاز داخل به این محصول و همچنین پتانسیل بالای صادرات و ارزآوری مطلوب آن، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان یزد، برای احداث واحد تولید کنسانتره‌ «مس» در منطقه آمادگی داریم.

وی افزود: در صورت حمایت مسئولین استانی و محلی و هماهنگی‌های لازم در جهت تسریع انجام فرآیندهای قانونی و اداری، امکان سرمایه‌گذاری جدی از سوی «ومعادن» برای احداث واحدهای تولیدی صنایع معدنی، خصوصاً تولید کنسانتره مس، و نیز انجام فعالیت‌های اکتشافی به صورت گسترده وجود دارد.

دکتر فاطمی، استاندار یزد در این نشست، ضمن قدردانی از فعالیت گسترده هلدینگ ومعادن در این استان، عملکرد شرکت فولاد سرمد ابرکوه را مثبت ارزیابی نمود و افزود: رضایت بالای مردم شهرستان ابرکوه از فعالیت فولاد سرمد از امتیازات مهم این مجموعه به شمار می‌رود. وی همکاری و مساعدت مجموعه استانداری و مدیران استان را درجهت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های هلدینگ «ومعادن» و رفع موانع و چالش‌ها اعلام نمود.

استاندار یزد

دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به همراه مدیران این مجموعه در ادامه سفر خود به استان یزد، روز سه‌شنبه  از پروژه‌های شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه بازدید کردند.

دکتر سعدمحمدی با مطلوب ارزیابی‌کردن سرعت اجرای این پروژه‌ها، اظهار داشت: سه طرح عظیم در منطقه ابرکوه، با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در حال اجرا است که جمعاً بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری را در بر دارد.

وی افزود: این سه طرح شامل احداث کارخانه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی، واحد ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن (فاز اول) و نیز کلاف‌سازی با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل «ومعادن» در این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران و پرسنل شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه، رهنمودهایی در جهت تسریع پیشرفت پروژه‌ها، نحوه تأمین و خرید ماشین‌آلات، اولویت‌های اجرای طرح‌ها و سایر موضوعات مرتبط ارائه داد.

وی با تاکید بر آینده روشن شرکت فولاد سرمد ابرکوه و جایگاه موثر آن در ارتقاء اقتصادی منطقه کمترتوسعه‌یافته ابرکوه، بیان کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جهت پیشبرد هرچه بهتر این پروژه‌ها همه تلاش و ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت.

علیرضا رحیم، مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، با ابراز خرسندی از حضور مدیران مجموعه «ومعادن» در محل اجرای پروژه‌ها، بیان کرد: طی بازدیدهایی که از پروژه‌ها صورت می‌گیرد، موانع و مسائل موجود راحت‌تر بررسی‌شده و با سرعت بیشتری رفع می‌گردد. خوشبختانه در یک سال اخیر با حمایت سهامداران، پروژه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

رحیم افزود: حرفه‌ای بودن سهامداران و تأمین مالی به موقع از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت پروژه‌هاست.

وی ادامه داد: طرح کلاف‌سازی ۷۲ درصد، فولادسازی ۵۱ درصد و واحد احیاء مستقیم ۳۰.۳ درصد پیشرفت داشته‌اند.

مدیرعامل فولاد سرمد ابرکوه بیان کرد: پروژه فولادسازی شامل احداث واحد ذوب و ریخته‌گری با استفاده از سیستم کوره قوس الکتریکی (EAF)، کوره پاتیلی (LF) و سیستم ریخته‌گری مداوم (CCM) و کلیه واحدهای جانبی، از شهریور ماه ۱۴۰۰ شروع به فعالیت نمود و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این شرکت جهت تکمیل زنجیره و تأمین آهن اسفنجی مورد نیاز کارخانه فولاد خود، از خردادماه سال ۱۴۰۱ اقدام به احداث یک واحد (مگامدول) با ظرفیت اسمی سالانه تولید ۱.۲ میلیون تن آهن اسفنجی به روش میدرکس نمود. پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری و تولید برسد.

رحیم ادامه داد: در جهت تکمیل سبد محصولات نوردی شرکت و همچنین به دلیل تعداد اندک واحدهای کلاف‌سازی و تقاضای بالا برای این محصول، احداث یک واحد کلاف‌سازی (Wire Rod) به ظرفیت سالیانه ۴۵۰ هزار تن مفتول و کلاف از دی ماه ۱۴۰۰ در این مجموعه آغاز شد و پیش‌بینی ما این است که با توجه به پیشرفت ۷۲ درصدی ، این پروژه بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

علیرضا رحیم در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه بهره‌برداری از این سه پروژه اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر را در پی دارد، قطعاً رونق اقتصادی قابل توجهی در منطقه جریان خواهد یافت و می‌توان گفت شهرستان ابرکوه دیگر یک منطقه کمترتوسعه‌یافته نخواهد بود.

منبع: روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.