• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک

  • کد خبر : 84764
  • 14 بهمن 1402 - 16:59
پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک

پنجمین جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر، با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سید مجید ابن‌الرضا مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای مسلح، ﺣﻤﯿﺪﺭﺿﺎ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و مختاری نماینده بیمه مرکزی و نیز تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان‌ها، در محل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جلسه نحوه پرداخت مطالبات دارویار، رفع همپوشانی و نحوه همکاری بین سازمان‌های بیمه‌گر در تبادل اطلاعات با یکدیگر، استحقاق‌سنجی بیمه‌شدگان نیروهای مسلح در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و استفاده از سامانه نسخه‌نویسی سنا در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی و مصوبات جلسات قبل این شورا مانند تشکیل شورای پژوهشی مشترک بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه، بازطراحی ارتباط بانک‌های داده در کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات و پیگیری تمدید تفاهم‌نامه دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تبریک سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور و آغاز ایام‌الله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: زمانی که سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده از نسخه الکترونیک را در مراکز درمانی خود آغاز کرد، کار نویی در کشور بود ولی با ظرفیت و دانش همکاران ما، با سرعت پیش رفت و کاری که شاید هفت تا هشت سال در کشورهای دیگر نیازمند زمان بود طی حداکثر یک سال و نیم تا دو سال به حدی از تکمیل شدن رسید که مورد بهره‌برداری سراسری قرار گرفت و امروز در دو بخش نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی بالغ بر ۹۰ درصد نسخ به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌شود.
وی افزود: یکی از نیازمندی‌های توسعه نسخه الکترونیک، مشخص کردن قواعد انجام کار مشترک بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه است. در حال حاضر تبادل اطلاعات و داده‌ها بین این سازمان‌ها و سایر متولیان و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع آغاز شده ولی در قواعد کلی و در قالب شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر پایه باید در این زمینه اتخاذ تصمیم شده و راهکارهای اجرایی موردنیاز طراحی شود.
براساس این گزارش؛ سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور است که در کنار ارائه خدمات متنوع کوتاه‌مدت و بلندمدت بیمه‌ای، بیمه درمان را نیز برای بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از مردم کشور فراهم کرده است. این سازمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به نیمی از جمعیت کشور، در کنار در اختیار داشتن بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی شامل حدود ۸۰ بیمارستان در سراسر کشور که خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند، با بیش از ۵۷ هزار نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش سلامت کشور ازجمله پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی و دارویی دولتی، دانشگاهی و خصوصی نیز قرارداد همکاری دارد.
بیمه درمان سایر اقشار جامعه نیز از سوی سازمان بیمه سلامت و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح فراهم شده  و در دولت سیزدهم طبق گزارش‌های رسمی موجود، چتر پوشش بیمه درمان به کل جمعیت کشور افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.