• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

پیام محمود لیائی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پست

  • کد خبر : 78360
  • 17 مهر 1402 - 12:30
پیام محمود لیائی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی پست

معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، در آستانه هفدهم مهرماه روز جهانی پست پیامی صادر کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ متن پیام محمود لیائی به شرح زیر است:
امسال روز جهانی پست در حالی از راه می‌رسد که پست‌های دنیا از یکسو در تداوم مسیر صنعتی شدن، هر روز جلوه‌ای نو از خدمت‌رسانی را به منصه ظهور می گذارند و از سوی دیگر مهمترین سرمایه این شبکه ارتباطی کهن، یعنی اعتماد و اعتبار، موجب شده، پست همچنان پیشتاز ارسال مراسلات در سطح جهان باشد.
اتحادیه جهانی پست نیز امسال بر اعتماد به عنوان پایه و بنیان موفقیت پستهای دنیا تاکید و از ادارات پست سراسر دنیا خواسته است تا با همبستگی بیشترمنعکس کننده این خصلت ذاتی که از دیرباز با شبکه ارتباطی و ماندگار پست همراه بوده، باشند.
 امروز توانایی این شبکه گسترده به واسطه‌ی سرعت، اعتماد و مقرون به صرفه بودن در انتقال کالاها و اسناد فیزیکی در سراسر مرزها آن را به ابزاری ضروری برای مشاغل در هر اندازه و نوع تبدیل کرده است. اگر زمانی حاکمان، دولت‌ها و عامه مردم مکاتبات محرمانه و مکنونات قلبی‌شان را که بر صفحات کاغذ نقش می بست به پست می‌سپرند و آسوده از اینکه مطمئن‌ترین و امن‌ترین کانال ارتباطی را برای انتقال پیام‌شان برگزیده‌اند، امروزه کسب و کارها و مشاغل خرد و کلان هم به چنین اعتماد رسیده‌اند که به کمک شبکه عظیم پست؛ اسناد و مدارک، کالاها و محصولات تولیدی شان را به مخاطبان و مشتریان‌شان برسانند و در واقع سرمایه‌های مادی‌شان را بر بستر امن پست راهی مقصد کنند.
پست اکنون به عنوان سکویی برای خدمت به کسب و کارها و رهسپاری بسته‌ها و کالاها است به خصوص در عصری که بخش بزرگی از ارتباطات انسانی در بستر ابزارهای فناورانه تعریف شده و فناوری اطلاعات فاتح تمامی عرصه زندگی است و پست اکنون بعنوان پیشتاز و رکن اصلی تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال تعریف می شود. 
اگرچه هنوز هم صندوق‌های زرد پستی و پستچی‌های سوار بر موتور سیکلت یاد پست و خدماتش را در اذهان تداعی می کند، اما این پستچی‌ها هستند که در هر عصر و زمانه‌ای،  به‌عنوان آخرین حلقه زنجیره تامین تجارت الکترونیک در تحویل کالا و بسته، نقش آفرینی می‌کنند. در پس این آخرین حلقه، دگردیسی است که از سال‌ها پیش در پست‌های جهان و ایران آغاز شده و امروزه شاهد به ثمر نشستن آن در قالب هوشمند شدن فرایندها و عملیات پستی هستیم. تحولی که حالا تمامی بخش‌های پست را در نوردیده و از ابتدای مرحله یک خدمت یعنی قبول بسته یا پاکت از فرستنده در باجه تا تحویل آن به گیرنده در مقصد به کمک ابزارهای فناورانه و نرم افزارها انجام می‌شود.
گام نهادن در مسیر هوشمند سازی و بهره گرفتن از فناوری اطلاعات، به آن معنا نیست که خدمات شبانه روزی هزاران کارمند پست در سراسر دنیا رو به زوال است. برعکس، فناوری‌ها به خدمت انسان‌ها آمده تا سرعت، دقت و کیفیت ارائه خدمت را افزایش دهد و همچنان این پستچی‌های ملبس به پوششهایی با آرم و نشان پست هستند که تکه نهایی پازل تجارت الکترونیک و بخش بزرگی از ارائه خدمات غیرحضوری به شمار می روند و کالا، بسته و پاکت را در نهایت امنیت و اعتماد به مقصد می‌رسانند.
از همین رو بار دیگر فرارسیدن ۱۷ مهر روز جهانی پست و آغاز سالی دیگر از تقویم کهن شبکه پستی را به فرد فرد همکاران و تلاشگران عزیز حوزه خدمات پستی در سرتاسر کشور تبریک عرض می کنم و آرزومند سلامتی، عزت و تداوم همراهی شما سرمایه‌های ارزشمند در تحقق اهداف متعالی شرکت ملی پست و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.