• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پیاده‌سازی یک بازی محبوب با فناوری پردازش لبه شبکه همراه اول

  • کد خبر : 72461
  • 08 تیر 1402 - 17:44
پیاده‌سازی یک بازی محبوب با فناوری پردازش لبه شبکه همراه اول

فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول (MEC) در الکامپ ۲۰۲۳ بر روی شبکه همراه اول و با پیاده‌سازی یک بازی محبوب برای عموم رونمایی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول (MEC) که زیرساخت مناسبی جهت بهبود تجربه کاربری با پردازش ترافیک نزدیک تر به کاربر و در نتیجه کاهش تاخیر و افزایش پهنای باند است، در الکامپ ۲۰۲۳ بر روی شبکه همراه اول و با پیاده سازی یک بازی محبوب برای عموم رونمایی شد.

این فناوری یکی از ستون های آماده سازی شبکه ارتباطی برای حرکت به سمت فناوری نسل پنجم است.

سرویس های مبتنی بر این فناوری عمدتاً محتوایی و تعاملی هستند که با اتکا به معماری متفاوت و انجام پردازش در لبه شبکه، تجربه های مطلوب تری را در استفاده از فناوری های نسل نوین فراهم می کند.

همراه اول این فناوری را در نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ با اجرا بر روی یک بازی کامپیوتری، به نمایش گذاشته است؛ همچنین برای قابل درک بودن توانمندی این فناوری، بازی مذکور در دو حالت «پردازش توسط MEC» و «پردازش به حالت عادی» پیاده سازی شده است که بازدیدکنندگان از سالن ۳۵ نمایشگاه بین المللی تهران می توانند شاهد تفاوت در کیفیت اجرای هر دو حالت باشند.

محاسبات لبه با دسترسی چندگانه (MEC) نوعی معماری شبکه است که قابلیت های رایانش ابری و یک محیط ارائه خدمات پیشرفته ارتباطی در لبه شبکه را فراهم می کند.  

هدف از راه اندازی MEC کاهش تأخیر، اطمینان از عملکرد کارآمد شبکه و ارائه خدمات و بهبود تجربه مشتری عنوان شده است. 

محاسبات لبه با دسترسی چندگانه که به عنوان «محاسبات لبه تلفن همراه شناخته می شود» اکنون در دنیا به طور گسترده ای به عنوان یک تحول در رایانش ابری تعریف می‌شود؛ زیرا انجام محاسبات را به مکان فیزیکی کاربر یا همان منبع داده نزدیک می کند.

برای شفاف تر شدن عملکرد MEC، وقتی یک دستگاه به آنتن ۴G شبکه تلفن همراه متصل می شود، اکثر برنامه های کاربردی تلفن همراه در مرکز داده های بزرگ و داخلی دورتر از کاربر نهایی قرار دارند.  

بنابراین محاسبات لبه با دسترسی چندگانه تکنولوژی ای است که به ارائه دهنده سرویس های محتوایی و گیم این امکان را می دهد تا سرویس خود را با کیفیت بسیار بالاتر و تاخیر پایین در اختیار کاربر قرار دهد.

این تکنولوژی همچنین علاوه بر پشتیبانی از سرویس های محتوایی و گیم که توسط تولید کنندگان داخلی توسعه می یابند، قادر است سرویس های بسیار پیشرفته برای صنایع مختلف نظیر کارخانه ها، بیمارستان ها و… که هدف گذاری برای هوشمند سازی دارند، ارائه دهند. 

همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در حوزه تلفن همراه و دیجیتال، هم اکنون قادر به فراهم کردن این بستر و سرویس برای توسعه دهندگان محتوا و بازی و مشتریان تجاری بزرگ است.

نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ که از ۴ تیر آغاز به کار کرد، امروز ۸ تیر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=72461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.