• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پروژه انتقال آب خلیج فارس به شرکت فولاد سرمد ابرکوه کلنگ‌زنی شد

  • کد خبر : 81187
  • 08 آذر 1402 - 10:10
پروژه انتقال آب خلیج فارس به شرکت فولاد سرمد ابرکوه کلنگ‌زنی شد

با حضور استاندار یزد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرماندار و مسئولین و مدیران لشکری و کشوری شهرستان ابرکوه، آیین کلنگ زنی خط انتقال آب خلیج فارس به شرکت فولاد سرمد ابرکوه برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آهن و وفولاد سرمد ابرکوه، دکتر فاطمی استاندار یزد در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به موقعیت بسیار مناسب این منطقه و بیان مشخصات خوب آن از جمله قرار گرفتن ما بین راه های اصلی استان، عبور خط انتقال سراسری گاز، عبور راه آهن اصلی یزد اقلید و خط انتقال آب خلیج فارس به شرکت فولاد سرمد، این منطقه رو مستعد منطقه ای بزرگ به منظور فعالیت اقتصادی دانست.

وی با بیان اهمیت موضوع آب، پروژه ۸۶۰ کیلومتری خط انتقال آب از خلیج فارس به شرکت فولاد سرمد را اقدام بسیار بزرگ دانست و گفت: پیشرفت طرح های توسعه ای از جمله اقدامات جهادی و خوب این شرکت است و از تلاش های مدیران و کارگران خدوم این شرکت قدردانی می کنم.

مهندس علیرضا رحیم مدیرعامل شرکت فولاد سرمد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بسیج، حضور چند ساعته مسئولین در این شرکت و بازدید از طرح های توسعه ای را مهم دانست و ضمن تشریح طرح ها و پروژه های زیرساختی گفت: پیشرفت های ۳ طرح توسعه ای و شکستن رکورد تولید در شش ماهه اول سال جاری مرهون تفکر و فعالیت های جهادی و بسیجی کارگران این شرکت است.

مدیرعامل فولاد سرمدابرکوه از برنامه ریزی و تامین کامل زیرساخت های طرح های توسعه ای از جمله واحد فولادسازی، واحد آهن اسفنجی و واحد کلاف سازی خبر داد و افزود: تامین آب، برق و گاز این شرکت برای حداقل ۳۰ سال آینده پیش بینی شده است.

رحیم ضمن اشاره به آغاز نصب کلیه تجهیزات خارجی واحد کلاف سازی با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال، ابراز امیدواری کرد با توکل به خدا و تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت، واحد کلاف سازی در اواخر سال جاری افتتاح گردد.

گفتنی است قبل از شروع مراسم، استاندار یزد و سایر مسئولین از سایت نورد و ۳ طرح توسعه ای شرکت فولاد سرمد ابرکوه بازدید و در جریان آخرین اقدامات و میزان پیشرفت پروژه های شرکت قرار گرفتند.

انتقال آب خلیج فارس به شهرستان ابرکوه، خط مستقل انتقال آب از استان فارس است که طول آن ۸۶۰ کیلومتر بوده و از جنوب غربی استان یزد وارد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی مستقیم به شرکت فولاد سرمد می رسد. تامین آب مورد نیاز کل شرکت به مدت ۳۰ سال، تامین سالانه ۵ میلیون متر مکعب آب، امکان توسعه تا ۲ برابر ظرفیت فعلی و امکان تامین آب سایر صنایع فعال تا شعاع ۱۰۰ کیلوتری کارخانه از دیگر مزیت های این خط انتقال است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.