• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پروژه احداث کارخانه کنسانتره فولاد خراسان در سنگان شتاب می گیرد

  • کد خبر : 84522
  • 10 بهمن 1402 - 17:59
پروژه احداث کارخانه کنسانتره فولاد خراسان در سنگان شتاب می گیرد

مدیرعامل «شرکت فولاد شرق خراسان» از سرعت گرفتن تکمیل پروژه احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن این شرکت در پهنه معدنی سنگان در شهرستان خواف خبر داد.

به گفته رضوی مهرآباد، هفته گذشته، اولین محموله از تجهیزات کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت تهیه و تولید مواد معدنی «فولاد شرق خراسان» با ظرفیت تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن برای نصب و راه‌اندازی وارد سایت این پروژه شد.

سیدمحمد رضوی با بیان این که با تکمیل این پروژه، زنجیره تولید «شرکت مجتمع فولاد خراسان» از معدن تا محصول نهایی کامل شده و این به معنی تثبیت تاب­آوری و کاهش مخاطرات تولید در بزرگ ترین قطب تولید فولاد شرق کشور است، افزود: با تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز و تمرکز بر مدیریت پروژه، پیش­ بینی می‌شود که تا پایان امسال به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دست یابیم.

گفتنی است کارخانه تولید کنسانتره «فولاد شرق خراسان» شامل واحدهای سنگ‌شکن، سیستم­های «انتقال»، «انباشت و برداشت» و تجهیزات انبارش سنگ خورد شده و دربردارنده­ی ۲۸۰ هزار تن تجهیز و قطعات است که برای افزایش ظرفیت تولید سالانه تا ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن پیش بینی شده است. سیستم‌های «خردایش و آبگیری»، «آبگیری کامیون و قطار»، «محوطه‌سازی» و «احداث ساختمان‌های نیمه‌صنعتی» و سایر تأسیسات و ساختمان‌های جانبی از بخش‌های دیگر این پروژه است که همزمان در حال اجراست.

پروژه کنسانتره سنگ‌آهن فولاد خراسان در شهر سنگان در ۶۰ کیلومتری شهرستان خواف در خراسان رضوی، واقع‌شده است. قرارداد احداث این واحد تغلیظ سنگ‌آهن (تولید کنسانتره) با کنسرسیوم ایریتک، کیسون با شرایط  EPC با ظرفیت اسمی سالانه ۲.۵ میلیون تن در حال اجراست.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.