• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

پروانه بهره‌برداری معدن مس و طلای جانجا به نام ایمپاسکو صادر شد

  • کد خبر : 79633
  • 10 آبان 1402 - 13:50
پروانه بهره‌برداری معدن مس و طلای جانجا به نام ایمپاسکو صادر شد

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان از صدور پروانه بهره‌برداری معدن مس و طلای جانجا از افزایش قابل توجه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان، مصطفی مولوی مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان در این باره عنوان کرد: با آغاز بهره‌برداری معدن مس و طلای جانجا موجبات اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با اخذ جواز تاسیس و شروع احداث واحدهای فرآوری در این معدن، میزان اشتغال به بیش از هزار نفر نیز خواهد رسید.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان توضیح داد: بهره‌برداری از این معدن با مساعدت استانداری و اداره کل صمت استان در تیر ماه سال جاری آغاز و مقرر شد در فاز اول بهره‌برداری برای رسیدن به اهداف قراردادی و تامین خوراک کارخانه تولید کنسانتره طی مدت ۳ سال، بیست میلیون متر مکعب عملیات پیش باطله برداری و برداشت ماده معدنی انجام شود.

وی ادامه داد: ضمن توجه به هدف گذاری تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس، حجم عملیات معدنی پس از دوره تجهیز به میزان حدود ۸۰ میلیون تن خواهد رسید که این حجم عملیات خاکی در استان سیستان و بلوچستان بی سابقه است.

مولوی با بیان اینکه حفاری  استریل و اکتشافی انجام شده در این محدوده بیش از ۱۳ هزار متر است، عنوان کرد: برای سال آینده ۲۰ هزار متر دیگر حفاری برنامه ریزی شده که تا پایان دوره تجهیز، ۶۰ هزار متر حفاری در راستای اکتشاف تکمیلی در این محدوده معدنی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این استان که منجر به توسعه، رشد و پیشرفت منطقه خواهد شد، بارقه امیدی در دل مردم ایجاد می‌کند که باعث افزایش انگیزه و تقویت روحیه برای تلاش بیشتر تا دستیابی به هدف رضایت حداکثری و خدمت به مردم خواهد شد.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: از جمله دلایلی که منجر به مهاجرت از استان‌های کمتر برخوردار شده، شغل‌یابی ساکنان منطقه در دیگر استان‌هاست که راه‌اندازی پروژه‌هایی مانند معدن مس و طلای جانجا به زودی مهاجرت معکوس را در منطقه رقم خواهد زد.

گفتنی است معدن مس و طلای جانجا در ابتدای سال ۱۴۰۱  با انجام تشریفات اداری و برگزاری فراخوان عمومی، ارزیابی‌های کیفی، فنی و ریالی با مشارکت شرکت‌های بزرگ معدنی کشور (شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت سنگ آهن گهر زمین و شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) جهت بهره برداری از معدن و احداث کارخانجات فرآوری به مدت ۲۵ سال (۵ سال دوره تجهیز و ۲۰ سال بهره برداری) واگذار شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.