• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

پرهیب طرحی ارزشمند از سوی بیمه رازی

  • کد خبر : 80669
  • 28 آبان 1402 - 22:23
پرهیب طرحی ارزشمند از سوی بیمه رازی

رئیس کل بیمه مرکزی طرح پرهیب بیمه رازی را یکی از طرح‌های بسیار خوب این شرکت توصیف کرد و گفت: پوشش ریسک‌های همه‌جانبه ساختمان در این بیمه‌نامه طرح پرهیب در نظر گرفته شده و در ساخت و سازها از ابتدا تا مراحل پایانی را پوشش می‌دهد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، علی استادهاشمی شنبه‌شب در دیدار با فعالان صنعت بیمه و مراسم افتتاح ساختمان جدید سرپرستی استان کردستان شرکت بیمه رازی که با حضور تعدادی از مسئولان استان کردستان در سالن جلسات هتل شادی سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که خانواده‌های شهدا را نیز زیرپوشش بیمه قرار داده‌ایم.

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند کردستان سرزمین فداکاری، صفا و وفاداری است که در حساس‌ترین سال‌های این نظام و در تاریخ انقلاب ایفای نقش کرد.

وی در ادامه گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۸ و در دنیا این رقم بالاتر است و تلاش می‌کنیم ضریب نفوذ بیمه در کشور در برنامه ششم به عدد ۳ برسد که این مهم باید بوسیله نمایندگی‌های بیمه‌ها در کشور تحقق پیدا کند.

افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای نیازمند فرهنگ‌سازی است

استادهاشمی تصریح کرد: برای رسیدن به عدد ۳ در ضریب نفوذ بیمه‌ای، باید فرهنگ‌سازی در جامعه شکل گیرد و یکی از اولین گام‌ها پرداخت خسارت به موقع و منصفانه به بیمه‌گذاران است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی کشور آموزش فایده‌های خدمات و پوشش بیمه به مردم را راه‌حل دوم برای فرهنگ‌سازی دانست و گفت: یکی دیگر از کارها که بر عهده شرکت‌هاست ایجاد طرح‌های جدید بیمه‌ای است.

وی اذعان کرد: با ایجاد بیمه‌نامه‌های مشخص می‌توان طرح‌های جدیدی ایجاد کرد که برای مردم جذابیت داشته باشد.

استادهاشمی گفت: در همایش بین‌المللی روز بیمه که در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، تمام طرح‌های بیمه‌ای شرکت‌ها در یکسال گذشته و همچنین طرح‌های پیشرو آنها، در این همایش نمایش داده خواهد شد.

طرح بیمه‌ای پرهیب پوشش همه جانبه فعالیت‌های عمرانی است

استادهاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه طرح پرهیب شرکت بیمه رازی نیز رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کار خوبی که انجام شده پوشش ریسک‌های همه‌جانبه ساختمان در این بیمه‌نامه در نظر گرفته شده و در ساخت و سازها از ابتدا تا پایان مراحل را پوشش می‌دهد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی از انعقاد تفاهم‌نامه بیمه عیوب نهانی ساختمان با بانک مسکن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این نوع بیمه‌نامه مغفول مانده و با هماهنگی بانک مسکن، تمام پیمانکارانی که از بانک مسکن تسهیلات دریافت می‌کنند باید این بیمه را اخذ کنند چرا که این بیمه‌نامه هر اتفاقی از زمان اجرای ساختمان تا بعد از اجرا را پوشش می‌دهد.

وی بیمه را به معنای فروش آرامش و امنیت به مردم عنوان کرد و گفت:  علاوه بر اینکه از بودجه دولت استفاده نمی‌کنیم بلکه به دولت هم عوارض پرداخت می‌شود و در کنار آن نیز شغل برای مردم ایجاد می‌شود‌.

سرانه حق بیمه در کردستان پایین است

استادهاشمی در ادامه گفت: شرکت‌های بیمه‌ای در کشور تاکنون برای ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی به خدمات بیمه‌ای در استان کردستان گریزی زد و گفت: سرانه حق بیمه در این استان حدود ۹۳۰ میلیون تومان است و سرانه پایینی شمار به آید لذا می‌طلبد که شرکت‌های بیمه‌ای فعالانه‌تر عمل کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در کردستان حوادث طبیعی همچون سیل رخ می‌دهد که با پوشش بیمه‌ای می‌توان برای اقشار آسیب‌پذیر خدمات ارائه کرد.

۹۴ درصد ساختمان‌های کشور فاقد پوشش بیمه آتش‌سوزی هستند

رئیس‌کل بیمه مرکزی کشور با اذعان به اینکه ۹۴ درصد ساختمان‌ها کشور فاقد پوشش بیمه آتش‌سوزی هستند، افزود: اگر در برنامه هفتم ۵۰ درصد به این میزان افزوده شود، ضریب نفوذ به میزان قابل توجهی رشد می‌یابد چراکه بنابر اعلام وزارت نیرو، آتش‌سوزی‌های ناشی از اتصالات برق افزایش پیدا کرده که با خرید بیمه‌ای می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود ۸۲ درصد خودروها در کشور فاقد بیمه بدنه هستند و ۷۵ درصد مردم نیز بیمه تکمیلی ندارند و همه اینها نشان می‌دهد جای کار در بیمه زیاد است‌.

استادهاشمی عنوان کرد: بیمه باید وارد سبد خانواده‌ها شود، مردم را باید توجیه کرد که در هنگام حادثه چندین برابر پرداخت حق بیمه را دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم صندوق حوادث طبیعی تحقق پیدا کرد و در حوادث اخیر کشور غرامتی را پرداخت کرد.

اعلام آمادگی برای پوشش بیمه‌ای کولبران کردستان

رئیس‌کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری سندیکای بیمه‌گران، شورای هماهنگی بیمه استان‌ها را تقویت کنیم.

استادهاشمی با تاکید بر اینکه هر طرح بیمه‌ای که بتواند در داد و ستد‌ها و صادرات و واردات نقش داشته باشد را به کار می‌گیریم، تصریح کرد: آمادگی داریم در خصوص بیمه‌گری کولبران و اجناس مجاز که از اقلیم کردستان وارد می‌شود بررسی‌های کامل انجام شود و همه شرکت‌های بیمه برای فعالیت بیمه‌ای در مرزها طراحی و مشارکت خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.