• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

پایبندی به اصول سازمانی باعث تعالی سازمان و رسیدن به روش های عقلایی در انجام کارها می شود

  • کد خبر : 78940
  • 29 مهر 1402 - 13:15
پایبندی به اصول سازمانی باعث تعالی سازمان و رسیدن به روش های عقلایی در انجام کارها می شود

معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون پایبندی به اصول سازمانی را باعث تعالی سازمان و رسیدن به روش های عقلایی در انجام کارها بیان کرد

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی در جلسه ای که با حضور کریم میرزاخانی سرپرست معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون در محل مدیریت شعب استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد با بیان اینکه تنها راه برای انجام کارهای بزرگ داشتن علاقه و عشق به کاری است که انجام می دهیم افزود ؛ عشق به کار باعث ایجاد سختکوشی و اشتیاق و در مقابل ان انجام کارهایی که برای ما مهم نیست باعث ایجاد استرس و در نتیجه نا امیدی خواهد شد .
سرپرست معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی با بیان اینکه باید در سازمان به سه نکته ؛ سلسله مراتب اقتدار ، تقسیم کار و وابستگی متقابل کارکردی بین نقش ها توجه کرد، که باعث می شود یک سازمان عقلایی تشکیل شود و همین سازمان می تواند به عالی ترین درجه کارایی برسد و به اهداف ترسیم شده برای سازمان دست یابد . وی در ادامه با بیان اینکه در اینگونه سازمان ها دیگر جایی برای جدال باقی نمی ماند و شایسته سالاری جایگاه ویژه ای پیدا می کند ، افزود در نتیجه این اقدامات باعث بقا و رشد سازمان تضمین می شود .
کریم میرزاخانی با ترسیم ویژگی های سازمان مترقی ، تعهد کاری اخلاقی را لازمه رسیدن به اهداف سازمانی برشمرد.
سرپرست معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی ، یکپارچگی سیستم از طریق تقسیم کار را از ارکان اجتناب ناپذیر در ساختار سازمان های موفق برشمرد و افزود ؛ اگر در سازمانی اشکالی وجود دارد ناشی از تقسیم کار نادرست است و برای اینکه سازمان به اهداف خود برسد می بایست کنش ما کنش عقلایی و معطوف به هدف باشد . وی ویژگی های یک سازمان عقلایی را استمرار در انجام وظایف رسمی ، عمل به قوانین و مقررات سازمان ، تقسیم کار ، رعایت سلسله مراتب و شایستگی عنوان کرد. وی غیر شخصی بودن رفتار ، وجود یک نظام پاداش دهی عادلانه و وجود یک نظام نظارتی منسجم و نظارت یکنواخت می تواند عامل موفقیت و رشد و تعالی سازمان شود.
کریم میرزاخانی ساده کردن کارها ، رفتار آرام و موثر و وفاداری سازمانی و کارتیمیرا از الزامات افراد در سیستم سازمان های عقلایی برشمرد و افزود؛ افراد باید در اینگونه سازمان ها ویژگی هایی نظیر داشتن چشم انداز ، تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشند و روابط را ببینند و همواره پرسشگر باشند، خلاقیت به خرج دهند ، هم افزایی ایجاد کنند و مزیت خلق کنند تا به ساخت برند سازمانی برسند .
سرپرست معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون تغییر دیدگاه ؛ [نمی دانم ] به هنوز نمی دانم را یک گام مهم در تغییر نگرش مثبت بیان کرد و افزایش نوع دوستی بین همکاران و مشتریان را عامل توسعه مقبولیت مدنی برشمرد که این مهم در مرحله اول باعث ترویج جوانمردی و صبر و در نتیجه توسعه مقبولیت مدنی که در نتیجه ، ایجاد و شکل گیری برند سازمانی می شود دانست و ادامه داد ویژگی های ذکر شده در صورتی که باعث تطبیق باورهای مشتریان و حرف و عمل سازمان نشود عامل شکاف برند و در نتیجه متزلزل شدن جایگاه سازمان بین مردم خواهد شد.
کریم میرزاخانی ۵ عامل اصلی در رسیدن به اثر بخشی کار تیمی را اعتماد متقابل ، پذیرش تعارض ، تعهد ، مسئولیت پذیری و نتیجه گرایی عنوان کرد و افزود ؛ این ۵ عامل به ترتیب بر روی هم اثر می گذراند . وی افزود: تا اعتماد شکل نگیرد تعارض سازنده شکل نمی گیرد ، همچنین تعهد پایه مسئولیت پذیری است و زمانی نتیجه گرایی حاصل می شود که موارد قبلی حاصل شده باشد.
میرزاخانی در ادامه با بیان نقاط قوت و ضعف بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی ، ارائه ۷۰ درصد از تسهیلات بانک در استان به تعاونی ها ، تعیین تکلیف به موقع قراردادهای اجاره شعب ، نسبت بهینه منابع به مصارف و ارتقاء درجه استان را از نقاط مثبت استان برشمرد .
کریم میرزاخانی در بخش پایانی صحبت های خود با تقدیر از عملکرد استان افزود ؛ اقدامات زیادی در این استان می تواند صورت گیرد که باعث ارتقاء استان شود ، برای همین منظور و با آگاهی از ظرفیت های استان از مدیر عامل شرکت واسپاری توسعه تعاون دعوت نموندم تا در این سفر من و همکارانم را همراهی کند تا از ظرفیت های شرکت واسپاری و لیزینگ بانک توسعه تعاون در تامین نقدینگی مشتریان خرد و شرکتی استفاده شود که امروز شاهد هستیم طی جلساتی که با چند شرکت تولیدی در این سفر انجام شده است نتایج مثبتی حاصل شده است که منجربه پیشبرد اهداف سازمانی در این استان خواهد شد.
در ادامه جلسه پور عباسی مدیرعامل شرکت واسپاری توسعه تعاون با تشریح فعالیت این شرکت برای تامین نقدینگی مشتریان ، راهکارهای وجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
در بخش دیگر از این جلسه صیاد رحمانپور مدیر امور شعب با بیان اینکه سازمانی موفق خواهد بود که در سونامی تغییرات موج سواری را بلد باشد افزود نبض اقتصادی کشور بانک ها هستند و تغییر سبک کسب و کار در شرایط فعلی امری اجتناب ناپذیر برای بقای سازمان است . وی با تشکر از عملکرد رو به رشد بانک توسعه تعاون استان آذربایجان غربی با تشریح عملکرد این استان در شاخص های مختلف و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت در شاخص را مورد بحث و بررسی قرار داد .
در سفر چند روزه معاون مدیر عامل در امور استان ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون که با همراهی مدیر عامل شرکت واسپاری و لیزینگ این بانک ، مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون و تعدادی از مدیران ستادی صورت پذیرفت از تمامی شعب سطح استان بازدید و راهکارهای بهبود عملکرد شعب بررسی شد
از دیگر برنامه های این سفر چند روزه بازدید از تمامی شعب استان در شهرستان های مختلف ، دیدار و گفتگوی چهره به چهره با تمامی اعضای شعب استان و بازدید از طرح ها و شرکت های بزرگ صنعتی استان می توان نام برد .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.