• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

پایان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق

  • کد خبر : 9598
  • 01 اسفند 1399 - 18:43
پایان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: این کمیسیون، کار بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را پیش از ظهر امروز تمام کرد.

 به گزارش تجارت گردان ، رحیم زارع در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما افزود: هیئت رئیسه کمیسیون، امروز و فردا ردیف اعتبار برخی ردیف‌هایی را که اجازه داده شده، به همراه اعضای کمیسیون‌های تخصصی مشخص می‌کنند.
وی گفت: اگر صحن علنی مجلس یا شورای نگهبان مواردی را برگشت داد، در طول رسیدگی به جزئیات بودجه، کمیسیون تلفیق حتما تشکیل خواهد شد.
زارع افزود: با اصرار دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های دامی، دارو و کالا‌های استراتژیک مثل روغن موافقت شد، در حالی که سیاست ما ارز تک نرخی بود.زارع با اشاره به این که کمیسیون تلفیق مواردی را اصلاح می‌کند که خواست دولت بوده و توافق کلی بر سر آن نبوده است افزود: کمیسیون تلفیق با پیشنهاد ۷۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای افزایش مبلغ هدفمندی یارانه‌های نقدی موافقت کرد.
وی گفت: همچنین مطالبات تامین اجتماعی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی و بازنشستگان تامین اجتماعی و رتبه بندی معلمان و اجرای قانون جامع معلولان از دیگر مواردی است که این کمیسیون بررسی و با آن موافقت کرده است.
زارع افزود: پیشنهاد دولت, ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از طریق فروش اموال و سهام شرکت‌های دولتی و طرح‌های عمرانی بود که کمیسیون با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: با درخواست دولت مبنی بر کاهش انتشار اوراق به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز موافقت شد,، اما ۳۵ هزار میلیارد تومان برای اوراق تسویه پیمانکاران بخش خصوصی، تعاونی، نهاد‌های عمومی و غیردولتی با بانک‌ها در نظر گرفته شد که در کمیسیون نیز موافقت شد.
زارع گفت: کمیسیون برای شناسایی درآمد‌ها و منابع پایدار بودجه دولت مثل افزایش میزان حقوق ورودی در گمرک و یا ورود خودرو‌های خارجی از مناطق آزاد موافقت کرده است.
وی همچنین گفت: مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده,، اما مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی سه هزار میلیارد تومان کم شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: هزینه گاز مصرفی تولید را که دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود, ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش دادیم تا در سال حمایت از تولید، گاز صنایع با فشار کمتری به بخش صنعت تامین شود.
زارع گفت: یارانه حمایت از تولید در حوزه صنعت، کشاورزی، مسکن، گردشگری، زیرساخت‌های فناوری و طرح‌های عمرانی در مناطق محروم برای حمایت از این مناطق و محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی از گندم‌کاران انجام شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.