• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

ورودی‌های سد ساوه و کمال صالح افزایش یافت

  • کد خبر : 29332
  • 19 آبان 1400 - 13:36
ورودی‌های سد ساوه و کمال صالح افزایش یافت

اراک – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: ورودی‌های سد ساوه و کمال صالح تا حدودی افزایش پیدا کرده است اما در میزان بارندگی‌های استان ۸ درصد نسبت به سال گذشته عقب هستیم.

عزت اله آمره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مخازن سد ساوه و کمال به نصف رسیده و هم اکنون حجم مخزن پشت این دو سد ۵۰ درصد است. با توجه به اینکه پیش بینی‌های بارندگی هواشناسی در سال آبی امیدوار کننده نبود از ۲۰ مهر امسال دریچه‌های سد ساوه بسته شد.

وی ادامه داد: بخاطر اینکه آب پشت مخزن سد ساوه کاهش پیدا یافته از تحویل آب برای کشت پاییزه ساوه خود داری کردیم که برای سال آینده بتوانیم آب شرب و باغات را تأمین کنیم.

وی افزود: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها مقرر شد منابع آبی از سدهای استان برای کشت پاییزه کشاورزان تخصیص داده نشود و تنها برای مصارف شرب در نظر گرفته شود و در حال حاضر هر میزان کاهش منابع آبی ذخیره سازی شده در دریاچه‌های سد الغدیر و کمال صالح به دلیل تخصیص آن به مصارف شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: بارندگی‌های استان تا به امروز ۲۶ میلی متر است و ۸ درصد نسبت به سال گذشته عقب هستیم. بارندگی‌های اخیر باعث جاری شدن دبی جریان پایه رودخانه شده اما سیلابی نداشتیم ورودی‌های سد ساوه و کمال صالح تا حدودی افزایش پیدا کرده است.

آمره گفت: بیشترین آبگیری سدها عموماً از اواخر فصل زمستان آغاز می‌شود بخاطر اینکه که جریان یافتن آب در رودخانه‌ها تحت تأثیر بارش‌های پاییزی زمان بر خواهد بود و بخشی از آن توسط کشاورزان برای کشت پاییزه بهره‌برداری می‌شود و نهایتاً از اواخر فصل زمستان و اوایل بهار میزان دبی ورودی به سدها افزایش یافته و آبگیری صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.