• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

واحد گازی نیروگاه بلاوان اندونزی به همت گروه مپنا راه­ اندازی شد

  • کد خبر : 56038
  • 19 مهر 1401 - 16:19
واحد گازی نیروگاه بلاوان اندونزی به همت گروه مپنا راه­ اندازی شد

با تلاش و همت تیم تخصصی شرکت مهندسی و پشتیبانی البرز توربین مپنا، پروژه LTE توربین V94.2 واحد GT11 نیروگاه بلاوان اندونزی روز دوازدهم مهر ماه ۱۴۰۱ با موفقیت راه‌اندازی و با شبکه سراسری برق کشور اندونزی سنکرون شد.

تمامی قطعات مورد نیاز تعمیرات این توربین توسط شرکت توگا ساخته و قبلا به نیروگاه بلاوان حمل شده بود.با توجه به قدیمی بودن ورژن توربین (ورژن ۲) و علی‌رغم پیچیدگی های فنی و مهندسی در نصب قطعات جدید، مونتاژ توربین با کیفیت مناسب به انجام رسید.
همچنین با وجود ارتقای بخش های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کنترل و SFC این توربین به مدل های Yokogawa و AEG، تیم پروژه توانست با توان مهندسی خود، کلیه عدم انطباق های موجود را شناسایی و برطرف نماید و عملیات راه‌اندازی آن را با موفقیت و مطابق با میزان تولید مورد تعهد، به پایان رساند.
نیروگاه بلاوان در نزدیکی شهر مدان در شمال کشور اندونزی قرار دارد که در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ تعمیرات LTE دو واحد دیگر این نیروگاه طی قراردادی بین گروه مپنا با کارفرمای اندونزیایی توسط شرکت البرز توربین اجرا شده بود. بعد از اجرای این دو پروژه نیز فروش دو مجموعه قطعات به نیروگاه بلاوان انجام شده است.
لازم به ذکر است کلیه موفقیت های کسب شده در این نیروگاه در شرایط رقابتی با شرکت های زیمنس و آنسالدو به دست آمده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.