• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ معادن نداریم

  • کد خبر : 53328
  • 08 شهریور 1401 - 20:08
هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ معادن نداریم

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: هم‌اکنون در حال برداشتن اولین گام‌ها در راستای هوشمندسازی معادن هستیم و در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آن‌ها وجود ندارد.

 مجتبی حمیدیان در خصوص وضعیت هوشمندسازی معادن، بیان کرد: موج «ICT» که در دنیا توسعه پیدا کرد، با اندکی تاخیر به ایران نیز منتقل شد اما ورود «ICT» در حوزه معادن ایرانی، با تاخیر بیشتری به وقوع پیوست. این در حالی است که حوزه معادن در کشور با نیاز گسترده‌ای نسبت به «ICT» مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر، مشکلات و معضلاتی در معادن وجود دارد که تنها راه برطرف کردن آن‌ها، استفاده از تکنیک‌های هوشمند است. حوزه صنعت فولاد روزبه‌روز در حال گسترده‌تر شدن است و در پی آن، نیاز هوشمندسازی معادن نیز افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اذعان کرد: هم‌اکنون ما در حال برداشتن اولین گام‌ها در راستای هوشمندسازی معادن هستیم و اقدامات اولیه همچون تجمیع داده، ارزیابی داده، شناسایی‌ها و … صورت گرفته است. در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آن‌ها وجود ندارد.

حمیدیان با اشاره به تاثیر هوشمندسازی معادن در کاهش فروش مواد خام، تصریح کرد: با هوشمندسازی معادن، بخش قابل توجهی از حجم کارها و وظایف مدیران ذی‌ربط کم‌تر می‌شود و فرصت تکمیل زنجیره‌ها و افزایش حوزه‌های ارزش افزوده ایجاد خواهد شد. به همین دلیل است که هوشمندسازی معادن، پایه اصلی افزایش ارزش افزوده مواد و محصولات معدنی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود هوش مصنوعی در معادن، ما قادر به دریافت پیش‌بینی‌های مختلف در حوزه‌های معدنی خواهیم بود که این مهم در صادرات و توسعه فعالیت‌های صادراتی نیز نقش موثری را ایفا می‌کند. هوشمندسازی معادن همچنین در ایفای سیاست‌های گوناگون در نقاط معدنی کشور و افزایش آمار فروش محصولات معدنی نیز تاثیرگذاری چشمگیری خواهد داشت.

بر اساس گزارشی از ایسنا، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پایان، بسیاری از مشکلات معدنی موجود در کشور را ناشی از کمبود اطلاعات کافی در این حوزه دانست و یادآور شد: در حال حاضر، بخش اعظمی از مشکلات معدنی که در کشور وجود دارد، ناشی از کمبود اطلاعات کافی در این زمینه است.

فلزات آنلاین

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=53328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.