• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

همراهی سیستم بانکی و توفیق بزرگ در احداث بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور

  • کد خبر : 75844
  • 01 شهریور 1402 - 11:51
همراهی سیستم بانکی و توفیق بزرگ در احداث بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور

نمایندگان ستاد مرکزی بانک صادرات و اداره کل نظارت بر طرح های این بانک و سایر بانک های عضو سندیکا شامل: تجارت، ملی و ملت با سفری دو روزه به شهرستان لامرد، از بخش های مختلف مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و همچنین سایت دریایی این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در بندر کوشکنار بازدید نموده ودر جریان آخرین وضعیت تولید در این واحد عظیم صنعتی قرار گرفتند. همچنین در جلسه ای سه ساعته که با حضور نمایندگان بانک ها و معاونین، مدیران و کارشناسان مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب،  نمایندگان بانک ها ضمن ابراز خرسندی از احداث این مجتمع عظیم که با حمایت سیستم بانکی انجام شده است و همچنین وضعیت مطلوب تولید و از سویی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۵۰۰ نفر جوان و خانواده در این نقطه از کشور، با تاکید براهمیت بالای مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب درامر تولید ملی و تولید ۵۰ درصد آلومینیوم کشور، بر تعامل و تفاهم هرچه بیشتر در راستای حمایت از این واحد صنعتی برای حفظ شرایط پایدار تولید و همچنین پرداخت مطالبات سیستم بانکی از سوی سالکو و سهامداران تاکید کردند.

حسن نیت سالکو برای سیستم بانکی ثابت شده است/اهمیت بالای تولید و اشتغال برای بانک ها قابل درک است. نمایندگان بانک های عضو سندیکا با ابراز خرسندی از وضعیت تولید و اشتغال در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و درک این موضوع از سوی سیستم بانکی کشور اظهار داشتند: وقتی می بینیم که تعداد زیادی از هموطنان، خصوصا جوانان در این منطقه در یک واحد عظیم صنعتی مشغول به کار هستند و چراغ صدها خانه به واسطه این صنعت روشن شده است، به تمام معنی مایه مسرت و خوشحالی است و می توان گفت که خستگی را از تن سیستم بانکی بیرون می برد، چرا که در میدان عمل مشاهده می کند که منابع خود را صرف پروژه هایی نموده است که در این شرایط خاص کشور و تحریم های ظالمانه، هم اشتغال ایجاد نموده است و هم ایجاد ثروت و ارزش افزوده گردیده و هم کشور را بی نیاز نموده است.

نمایندگان بانک ها با تحسین حسن نیت سالکو افزودند: مجموعه سالکو از جمله شرکت هایی است که حسن نیت دارند، مدیرانش صادقانه عمل کرده و گزارش می دهند و خود به دنبال حل مشکلات و پرداخت مطالبات بانکی هستند، اما از سویی حجم سنگین بدهی ها و مطالبات اقتضا می کند که سهام داران محترم هم برای حل مشکل وارد قضیه شوند.

مهندس عبدالحسین محرابیان، قائم مقام سالکو با برشمردن پاره ای از مشکلات، از جمله تاخیر در زمان بهره برداری از کارخانه و آغاز تولید، تحریم ها، مشکلات برق و…. که منجر به عدم توانایی لازم در پرداخت مطالبات بانکی شد، با قدردانی و سپاس از حمایت های همه جانبه بانک های عضو سندیکا از آلومینیوم جنوب افزود: سالکو نشان داده است که حفظ رابطه اش با سیستم بانکی برایش مهم است، چون به حمایت آنها جهت اجرای فازهای ۲و۳ نیازمندیم، به همین دلیل علیرغم همه مشکلاتی که داریم  اولویت اول ما، پرداخت مطالبات و اقساط بوده است و برای تحقق این امر همه تلاش خودرا برای حفظ شرایط پایدار تولید به کار گرفته ایم.

قائم مقام آلومینیوم جنوب با اشاره به تولید ۵۰ درصدی آلومینیوم کشور در شرکت آلومینیوم جنوب و اشتغال ۲۵۰۰ نفری ایجاد شده افزود: حدود ۱۰هزار میلیارد تومان از مطالبات و اقساط خود را پرداخت نموده ایم، هر چند که تاخیراتی هم اتفاق افتاده است. وی افزود: امیدواریم که کنسرسیوم بانکی همانگونه که تاکنون حمایت جدی و همه جانبه ای از این واحد عظیم صنعتی و تولیدی داشته اند، در ادامه مسیر نیز کماکان یاریگر ما باشند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.