• امروز : پنج شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

4

هزار میلیارد تومان، هزینه احداث هر کیلومتر خط مترویی به همراه ناوگان

  • کد خبر : 4735
  • 27 آذر 1399 - 13:13
هزار میلیارد تومان، هزینه احداث هر کیلومتر خط مترویی به همراه ناوگان

ایسنا/زنجان معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: هزینه احداث هر کیلومتر خط مترویی به همراه ناوگان را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است.

حسین رجب‌صلاحی ظهر امروز (۲۷ آذرماه) در مراسم تحویل ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی شرکت ایریکوی ابهر برای متروهای تبریز، اصفهان و شیراز که با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در صورت اتمام عملیات ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترویی در کلان شهرها، نیازمند تامین حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن هستیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه تامین ۲ هزار دستگاه واگن از طریق وزارت کشور و در قالب فاینانس در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در راستای حمایت دولت برای توسعه خطوط مترویی قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که در دولت تدبیر و امید ۱۰۰ دستگاه واگن به این شهرها تحویل شده است.

این مسئول با یادآوری این مطلب که برنامه احداث ۹۳۰ کیلومتر خط مترویی در ۱۰ شهر کشور با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر در حال انجام است، تصریح کرد: از این تعداد خطوط پنج شهر کشور از جمله مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به طول ۳۳۸ کیلومتر در حال بهره‌بردای است که ۵۳ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم راه‌اندازی و ۲۵۰ کیلومتر نیز در دست ساخت و توسعه است.

رجب‌صلاحی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترویی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در دست اجرا است، اضافه‌کرد: در بسیاری از مراحل ساخت خطوط به همت جوانان کشورمان به خودکفایی و استفاده از توان داخلی رسیده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر خط مترویی به همراه ناوگان را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است، متذکر شد: دولت تاکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل ریلی درونشهری پرداخت کرده است که از این مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم و دوازدهم و در قالب انتشار اوراق مالی – اسلامی، تسهیلات و سایر کمک‌ها اختصاص یافته است.

وی با برشمردن مهم‌ترین مزایای استفاده از خطوط حمل و نقل ریلی درونشهری، یادآور شد: از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به کاهش ۵۰۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در سال، کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش زمان سفر، ترافیک و تصادفات شهری اشاره کرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گریزی به فعالیت‌های شرکت اریکو ابهر زد و خاطرنشان کرد: شرکت ایریکو ابهر با ۱۵۲ هکتار مساحت و ۷۵ هزار مترمربع کارگاه‌های تولیدی قادر به تولید انواع واگن‌های ریلی و ریل باس است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.