• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

هرگونه تحول مستلزم جمع‌سپاری و نوآوری است

  • کد خبر : 73426
  • 23 تیر 1402 - 21:42
هرگونه تحول مستلزم جمع‌سپاری و نوآوری است

مراسم اختتامیه دومین رویداد جمعینو که با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌های خلاقانه رسانه‌ای در سه محور اصلی معرفی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه فرهنگ بیمه‌ای و طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان و همچنین ۲۰ نفر از منتخبین مرحله نهایی این رقابت برگزار شد. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این رویداد نوآورانه، نسبت به استمرار آن ابراز امیدواری کرد و جمع‌سپاری و نوآوری را از ویژگی‌های برجسته رویداد جمعینو دانست که وجود آنها برای هرگونه تحول در هر مجموعه‌ای لازم است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این مراسم ضمن تبریک هفته تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: از ابتدای دوره جدید مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی، تاکنون سه رویداد با محوریت جمع‌سپاری و استفاده از ایده‌های خلاقانه برگزار شده و همواره بر این موضوع تأکید داشته‌ایم که طی کردن مسیر تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی، نیازمند فرآیندهای تازه و خلاقانه است و بدون تجدید فرآیندها نمی‌توان به مطلوبیت لازم در تحول رسید.

وی دو رویداد جمعینو یک و ۲ و نیز نوع حضور متفاوت سازمان تأمین‌اجتماعی در نمایشگاه الکامپ امسال را سه رویداد خلاقیت‌محور در این سازمان برشمرد و با اشاره به اینکه در رویداد جمعینو یک که با محوریت ایده‌های نوین برای حرکت تحولی در سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، ۲۰ ایده انتخاب شده بود که تعدادی از آنها تاکنون به مرحله عملیاتی رسیده، اظهار داشت: انتظار می‌رود ایده‌های خلاقانه در عمل نیز اجرایی شود و با پیوستگی میان ایده و عمل، منافع برگزاری این رویداد در سازمان تأمین‌اجتماعی محقق و ملموس شود.
موسوی افزود: پیوستگی میان ایده و عمل، یکی از خصوصیات انقلاب اسلامی و نظام ولایت‌فقیه است. یکی از دلایل تحولات مثبتی که در نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد، همین پیوستگی و وحدت میان ایده و عمل است و این خصوصیت در رویداد جمعینو هم وجود دارد که باید به همین ترتیب ادامه داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه رویداد الکامپ نیز یکی از رویدادهای مهم در هفته‌های اخیر بود، اظهار داشت: در این رویداد که با موضوع خاص هوشمندسازی در تأمین‌اجتماعی انجام شد، بیش از ۱۰۰ ایده و پیشنهاد خلاقانه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای دیجیتال و الکترونیک و هوشمندسازی در سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شد. اگر بتوانیم هوشمندسازی را به‌بهترین نحو در سازمان تأمین‌اجتماعی که سازمانی با خدمات متنوع و مخاطبان و ذی‌نفعان پرشمار است، توسعه دهیم و از این ظرفیت به‌درستی استفاده کنیم، بر بسیاری از مشکلات در نظام حکمرانی تأمین‌اجتماعی غلبه خواهیم کرد.
موسوی با تأکید بر این‌که جمعینو رویدادی در راستای مسیر تحول سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: یکی از خصوصیت‌های این رویداد، نوآوری است. سازمان تأمین‌اجتماعی در ایران سازمانی حدوداً ۸۰ ساله است که علاوه بر این تجربه طولانی، ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای در محیط داخلی و پیرامونی این سازمان وجود دارد که شناسایی و بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها و تجارب ارزشمند ۸۰ ساله،در قالبی نوآورانه می‌تواند سازمان تأمین‌اجتماعی را در مسیر تحول یاری کند.
وی افزود: اگر نوآوری به‌عنوان یک ابزار در کارهای ما وجود نداشته باشد، در هیچ اولویت راهبردی موفق نخواهیم بود. اگر با ابزار نوآوری به‌سراغ کسانی برویم که در سازمان تأمین‌اجتماعی به بلوغ فکری رسیده‌اند، خود این کار، ایجاد انگیزه می‌کند که ظرفیت‌ها در خدمت تحول سازمان قرار بگیرند. اساس تحول، علم و دانش است و اگر نوآوری در خدمت دانش قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات موجود در کشور حل می شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی «جمع‌سپاری» را خصوصیت دیگر رویداد جمعینو توصیف کرد و افزود: با پیچیدگی‌هایی که امروز در سازمان‌ها خصوصاً سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان سازمانی که در سه حوزه مختلف بیمه، درمان و اقتصاد فعالیت دارد مشاهده می‌شود؛ اگر عنصر هم‌افزایی وجود نداشته نباشد حرکت مجموعه دچار اختلال جدی می‌شود. جمع‌سپاری با تقویت هم‌افزایی می‌تواند بسیاری از مشکلات را مدیریت کند. امروز اگر کسی فکر کند با شخص‌محوری می‌توان مشکلات را حل کرد، دچار اشتباه محاسباتی شده است؛ چه اگر همه ابزارها هم در اختیار مدیر باشد بدون کار جمعی و عقل جمعی، سازمان در مسیر درست حرکت نمی‌کند. بسیاری از مشکلات امروز ما نیز ناشی از این است که بسیاری از تصمیمات به‌سبب شخص‌محور بودن و بی‌اعتنایی به دانش‌جمعی، جامع و مانع نیست.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب برای نخستین بار در سیاست‌های ابلاغی تأمین‌اجتماعی، موضوع الزام وجود پیوست تأمین‌اجتماعی برای همه تصمیمات و اقدمات بزرگ اقتصادی و اجتماعی را مطرح کردند، اظهار داشت:پیوست تأمین‌اجتماعی، به تعبیری همان تأکید بر کار جمعی است؛ کار جمعی و هم‌افزایی محدود به درون یک مجموعه نیست بلکه هر دستگاه و سازمان و نهادی باید نسبت به کار جمعی و هماهنگی با عناصر بیرونی نیز اهتمام داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی «مخاطب شناسی» را خصوصیت دیگر جمعینو دانست و افزود: اینکه یک رویداد در حوزه مدیریت ایده‌ها هم بتواند نظر مدیران را جلب کند و هم متناسب با ذائقه آحاد مردم حرکت کند، بسیار مهم است. در بحث مخاطب‌شناسی ما هم باید بتوانیم با ایده‌های خود ،سازمان تأمین‌اجتماعی را به مردم معرفی کنیم، هم باید بتوانیم نظر مدیران درون و بیرون سازمان را به خوبی به مشکلات جلب کنیم.
براساس این گزارش، دوره دوم رویداد جمعینو با هدف فراخوان ایده‌های تولید محتوای رسانه‌ای ذیل سه محور اصلی معرفی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه فرهنگ بیمه‌ای و همچنین طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی (طرح بیمه دانشجویی و بیمه زنان خانه‌دار و دختران) از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز و امروز مراسم اختتامیه آن به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی پس از ارائه و داوری ۲۰ اثر نهایی، با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد.
سیدمحمدرضا فیاضی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این برنامه درخصوص میزان استقبال از این رویداد گفت: از زمان انتشار فراخوان این رویداد، ۲۱۶ ایده اولیه ثبت شد که از میان آنها ۱۹ اثر با نظر هیئت‌داوران به مرحله نهایی راه یافتند. در مراسم اختتامیه نیز از میان ۱۹ ایده نهایی ارائه‌شده، نهایتاً ۳  اثر به عنوان ایده برتر انتخاب شد و دو  ایده نیز به‌عنوان منتخب هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفت.
مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در این رویداد و پس از انتخاب اولیه ۱۹ ایده برتر، دوره‌های آشنایی با نظام مسائل و نیز سازوکارها و مقررات تأمین‌اجتماعی برای ارائه‌دهندگان این ایده‌ها برگزار شد تا ایده‌ها تکمیل و بازنگری شوند و در نهایت ۱۹ ایده برگزیده مرحله اول، در حضور داوران که تعدادی از مدیران حوزه‌های تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی بودند، ارائه و تشریح شد و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت. 
گفتنی است اولین دوره رویداد جمعینو، در تابستان ۱۴۰۱ و با محوریت استفاده از ظرفیت جمع‌سپاری حل مسائل سازمان تأمین‌اجتماعی، با مشارکت کارکنان و بدنه همکاران این سازمان در سه مرحله برگزار شد و بیش از ۱۴۰۰ ایده ذیل هشت محور موضوعی در دبیرخانه رویداد به ثبت رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.