• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

نقش موثر قرض‌الحسنه در توسعه و پیشرفت کشور و برقراری عدالت اجتماعی

  • کد خبر : 76503
  • 10 شهریور 1402 - 9:02
نقش موثر قرض‌الحسنه در توسعه و پیشرفت کشور و برقراری عدالت اجتماعی

دکتر “سید سعید شمسی نژاد” مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی پیامی فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در متن این پیام آمده است:
تصویب و اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حذف ربا از نظام بانکی، دستاوردی بزرگ برای نظام پولی و مالی کشور بود. از آنجا که هدف این قانون، استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای عدالت و در راستای تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار در جهت سلامت و رشد اقتصادی کشور بود با تصویب در سال ۱۳۶۲، قرض‌الحسنه به عنوان یکی از روش‌های جذب و تخصیص منابع مورد استفاده نظام بانکی کشور شناخته شد.
امروزه بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از تصویب این قانون و در مرحله گام دوم انقلاب اسلامی، نقش قرض‌الحسنه و بانکداری قرض‌الحسنه در تحقق عدالت اجتماعی و پیشرفت و توسعه متوازن کشور بیش از پیش مشخص شده است.
با لطف و عنایات خداوند متعال، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همت کارکنان تلاشگر و ساعی‌ خود، موفق به کسب افتخارات و دستاوردهای درخشانی در عرصه ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی در کشور شده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته با جذب بیش از ۱۵ میلیون مشتری خدمات و دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌هایی همچون پرداخت وام‌های بدون بهره، ثبت کمترین میزان نرخ مطالبات به مصارف در شبکه بانکی ایران، اعطای وام‌های خرد در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی، ارتقای چشمگیر سرمایه بانک و راه‌اندازی پیشخوان مجازی به عنوان درگاه جامع ارائه خدمات غیرحضوری را کسب کند.
انتشار اوراق قرض‌الحسنه برای اولین بار در کشور با هدف تکمیل ابزارهای تأمین مالی قرض‌الحسنه، پرداخت وام آنلاین و بدون ضامن، امکان ارائه سهام و سفته الکترونیک به عنوان ضمانت وام، حذف کارمزد ثابت و حرکت به سمت دریافت مزد خدمت، از دیگر افتخارات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول سال های اخیر بوده است. به طوری که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بنا به گزارش نشریه تخصصی بنکر در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته شده و پنجمین بانک برتر غرب آسیا محسوب می‌شود.
بی تردید تلاش‌های صورت گرفته توسط کارکنان این بانک و دیگر خدمتگزاران نظام بانکی کشور در زمینه پیاده سازی الگوی بانکداری اسلامی شایسته قدردانی است؛ از این رو اینجانب به عنوان عضوی از خانواده کارکنان سخت کوش، فرهیخته و خدوم نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور، مراتب قدردانی و سپاس خود را نسبت به مشتریان، سهامداران و کارکنان ارزشمند بانک، اندیشمندان و پژوهشگران عرصه بانکداری اسلامی و قرض‌الحسنه ابراز داشته و این هفته را به همه همکاران شبکه بانکی کشور تبریک عرض می کنم.
امید است که در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج)، وجود ارزشمندتان سرشار از تلاش موثر در راه خدمتگزاری به مردم ولایتمدار و اعتلای میهن اسلامی باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=76503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.