• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست

  • کد خبر : 75647
  • 29 مرداد 1402 - 18:41
نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست

شریف زاده گفت: با توجه به اینکه توزیع گذرنامه های هموطنان از اولویت های شرکت ملی پست است، تنها در یک روز کاری صد و شش هزار فقره گذرنامه در مرکز تجزیه و مبادلات کشور آماده سازی و به مقاصد مربوطه ارسال شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست، صبح امروز بیست و نهم مرداد ۱۴۰۲ با موضوع تشریح خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی اربعین حسینی، با حضور سعید شریف‌زاده عضو هیئت مدیره و رئیس ستاد اربعین این شرکت، محسن وطن پرست مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران پستی، علیرضا بای مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

شریف زاده با بیان اینکه؛ ستاد اربعین در شرکت ملی پست، سال گذشته به صورت مردمی و با تدبیر مدیرعامل این شرکت و خارج از تکلیف اداری به منظور خدمات رسانی شایسته به زائران حسینی تشکیل شده بود، گفت: «امسال نیز این ستاد به عنوان یک تکلیف سازمانی با بهره‌گیری از تجربه موفق سال گذشته در حال ارائه خدمت به هموطنان است.»

رئیس ستاد اربعین در این نشست با بیان اینکه ارائه خدمات ویژه پست به زائرین اربعین حسینی از مهمترین برنامه های این شرکت است، گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲ میلیون و ششصد و هشتاد و سه هزار و چهارصد گذرنامه توزیع شده است.»

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست از ادامه‌ی ارائه خدمت “پست‌یافته” در راهپیمایی اربعین خبر داده و افزود: «شرکت ملی پست در کشور عراق و در شهرهای نجف و کربلا و مسیرهای بین این دو شهر مقدس، چهارده پایگاه‌ ایجاد کرده و زائرین می توانند اقلام و مدارک پیدا شده را به آن پایگاه ها تحویل داده و یا به منظور پیگیری اجناس مفقود شده خود به آنها مراجعه نمایند.»

شریف زاده در تشریح طرح ها و اقدامات ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: «این ستاد از سال گذشته با برگزاری نشست های دوره ای در حال آمادگی و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و امسال با همراهی صد و چهل نفر از کارکنان پستی که به صورت داوطلبانه در این پویش معنوی شرکت می کنند آماده ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال نیز بتوانیم رضایت مردم عزیزمان را کسب نماییم.»

وی ادامه داد؛ امسال سازماندهی و آموزش خادمین ‌اربعین وزارتخانه متبوع نیز به شرکت ملی پست واگذار شده است و از این آموزش ها می توان به؛ تشکیل کلاس های مقدماتی مکالمات عربی اشاره کرد.

رئیس ستاد اربعین از تعامل شرکت ملی پست با جمعیت هلال احمر استان تهران برای ارسال داروهای مازادی که مردم در خانه دارند به داخل مرزها و همچنین همکاری با سازمان حج و زیارت کشور در خصوص خدمت “پست یافته” و امور گمشدگان خبر داد.

شریف زاده با اشاره دغدغه های این شرکت در ارتقای خدمات به زائرین، گفت: «محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست سفری به کشور عراق داشته و در دیدار با مدیرعامل شرکت پست دولتی عراق و استفاده از ظرفیت و توامندی پست آن کشور در بکارگیری نقطه نظرات مشاوره ای و کمک و همراهی مذاکره و رایزنی هایی صورت پذیرفت.»

شریف زاده با بیان اینکه توزیع گذرنامه های هموطنان از اولویت های شرکت ملی پست است، گفت: «تنها در یک روز کاری صد و شش هزار فقره گذرنامه در مرکز تجزیه و مبادلات کشور آماده سازی و به مقاصد مربوطه ارسال شده است و تعهد پست برای توزیع گذرنامه از زمان تحویل به پست توسط فراجا، در مراکز استان ۴۸ ساعت و در شهرستان ها ۷۲ ساعت کاری است.»

شریف زاده ادامه داد؛ ارسال رایگان نذورات مردمی داخل کشور به سمت مرزهای عراق از دیگر اقدامات ستاد اربعین شرکت ملی پست است و ظرفیت های حمل و نقل پستی آماده ارسال نذورات مردمی است.

رئیس ستاد اربعین طرح “چهل گام حسینی از عاشورا تا اربعین” و اجرای طرح “دلنوشته های حسینی” را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و افزود: «دلنوشته های هموطنان به صورت رایگان جمع آوری و به عتبات عالیات ارسال می شود.»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار که آیا این دلنوشته ها منتشر نیز خواهند شد یا خیر؟ گفت: «در صورتی که نگارنده اجازه انتشار با نام و یا بدون نام خود را بدهد، این متون معنوی برای نشر و گسترش فرهنگ حسینی منتشر شده و در اختیار رسانه ها قرار خواهند گرفت.»

شریف زاده در پاسخ به این پرسش که اشیاء و اقلام مفقودی با چه تمهیداتی به دست صاحبان آنها می رسد و آیا مکان‌هایی در عراق برای نگهداری اقلام در نظر گرفته شده است؟ گفت: «تمام تلاش ما بر این است که اقلام مفقودی را در کشور عراق به صاحبان آنها برسانیم ولی در صورت عدم مراجعه اشخاص، اقلام به کشور منتقل شده و بر اساس نشانی ها ارسال شده یا در انتظار مراجعه صاحبان در پست نگهداری می شوند.»

رئیس ستاد اربعین در پاسخ به این پرسش که آیا در شرکت ملی پست بودجه ای برای ستاد در شرکت ملی پست بودجه ای برای ستاد اربعین در نظر گرفته شده است یا خیر؟ نیز گفت: «تا این لحظه هیچ بودجه ای ابلاغ نشده است، همکاران ما به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت اضافه کار و با استفاده از مرخصی استحقاقی در همایش بزرگ شیعیان حضور داشته و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌نمایند.»

محسن وطن پرست مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران پستی نیز در تشریح اقدامات شرکت ملی پست هم راستا با ستاد اربعین این شرکت گفت: «به منظور تسریع در آماده سازی و توزیع گذرنامه های هموطنان، تا اربعین حسینی در تمامی روزهای تعطیل شیفت های کاری کشیک در مراکز تجزیه و مبادلات و واحدهای توزیع دایر می گردد.»

وطن پرست از افزایش نوبت های جمع آوری مرسولات و گذرنامه ها خبر داد و افزود: «در صدد راه اندازی خطوط جدید پستی و استفاده از ظرفیت خطوط هوایی، و پروازهای موردی و لکه‌ای نیز هستیم.»

مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران پستی با بیان اینکه به منظور رفاه هموطنان و ارائه خدمات مطلوب، ساعت کاری باجه های معطله تا ساعت ۲۰ هر شب افزایش یافته است، افزود؛ «در همین راستا نقاط رهسپاری پستی را نیز به ۱۲۴ نقطه افزایش داده و برای برخی از شهرستان ها کیسه های مستقیم بدون نیاز به بازگشایی و تجزیه مجدد در مراکز استان ارسال می گردد.»

وطن پرست از برنامه ریزی برای راه اندازی خط ویژه ارسال مخصوص جابجایی گذرنامه از مرکز تجزیه و مبالات به مناطق پستی شهر تهران خبر داده و افزود: «با توجه به افزایش ترافیک گذرنامه ها در روزهای منتهی به اربعین و همچنین تعهد زمانی ۴۸ و ۷۲ ساعته پست در توزیع گذرنامه ها در مراکز استان و شهرستان‌ها، خواستار صبر و بردباری هموطنان و عدم مراجعه به دفاتر پستی برای دریافت گذرنامه ها هستیم.»

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.