• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

1

نخستین سامانه دانش‌بنیانی خودرویی کشور توسط ایران‌خودرو رونمایی شد

  • کد خبر : 81986
  • 20 آذر 1402 - 12:24
نخستین سامانه دانش‌بنیانی خودرویی کشور توسط ایران‌خودرو رونمایی شد

در مراسم افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که هم زمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، از درگاه ویژه ایران خودرو که نخستین سامانه دانش بنیانی خودرویی کشور به شمار می رود، رونمایی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور شناسایی ظرفیت‌های دانشی خارج از مجموعه خود، از ظرفیت‌های مختلف از جمله سامانه‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری  و سامانه نان وزات عتف بهره برده و در جهت توسعه ارتباطات و گسترش فعالیت‌ها، طراحی وب سایت اختصاصی دانش بنیانی خود را با کمک ظرفیت‌های موجود در وزارت عتف مورد توجه قرار داده است.
نتیجه این همکاری، توسعه نخستین سامانه دانش بنیانی خودرویی کشور به نشانی https://ikco.nan.ac است.
این سامانه که قابلیت‌های رو به رشد مناسبی دارد، بستری قابل قبول برای ارتباط مستقیم و بدون بروکراسی با شرکت‌های دانش‌بنیان، موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها در سطح گروه صنعتی در مسیر مرتفع کردن نیازهای فناوری صنایع خواهد بود.
در این سامانه، امکان ثبت نام شرکت‌های دانش بنیان، ارایه قابلیت‌های آن‌ها بر اساس طبقه‌بندی حوزه‌های علمی فناوری، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ارسال نیازهای احصا شده شرکت‌ها و معاونت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو به شرکت‌های دانش بنیان و در آینده نزدیک به دانشگاه‌های کشور وجود دارد.
طراحی و توسعه این سامانه با پیشنهاد و محوریت مدیریت راهبری و نظارت بر شرکت های تولیدی و دانش بنیان ایران‌خودرو و همکاری موسسه ISC وزارت عتف و بدون هزینه و صرفا با توان کارشناسی این مرکز طی مدت هشت ماه انجام شده است.
این سامانه می‌تواند زیر بنایی برای توسعه زیرساختارهای وب سایت جامع ایران خودرو نیز باشد.
گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که با حضور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، معاون پژوهشی وزارت علوم و رییس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد، از روز ۲۰ تا ۲۲ آذرماه در محل مصلی تهران برپا خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.