• امروز : چهارشنبه - ۲۰ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خراسان رضوی، با تامین مالی بانک صنعت و معدن یکی از بزرگترین واحدهای تولید نورد و مقاطع فولادی در شرق کشور افتتاح شد هشدار بانک قرض الحسنه رسالت در خصوص کلاهبرداری دفاتر غیرمجاز مراسم قرعه کشی امیدبانک سپه در ویژه برنامه نوروزی شبکه نسیم برگزار شد پرداخت بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری توسط بانک رفاه کارگران پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و حمایتی در سال ۱۴۰۳ توسط بانک صادرات ایران وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک ملی بدون چک، سفته و کسر از حقوق با کارمزد انتخابی ۰، ۲ یا ۴ درصد فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد در اسفند ۱۴۰۳؛ درآمد عملیاتی ۲۱ هزار میلیارد تومانی ”وپاسار“ اجرای ۳۴۷ طرح خوداشتغالی با مشارکت بانک اقتصادنوین در سیستان ‌و بلوچستان بانک صنعت و معدن بدون اضافه برداشت از بانک مرکزی سال مالی ۱۴۰۳ را به پایان رسانید برندگان سورسامانی اسفندماه مشخص شدند رکوردشکنی بانک ملت در کسب درآمد ۲۱۱ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۳

3

نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد

  • کد خبر : 65812
  • 13 اسفند 1401 - 11:58
نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد

نایب رییس شورای رقابت نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی را اعلام کرد.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد اعلام قیمت نهایی خودروهای داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۱۶ بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودروهای سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودروهای سواری را مشخص کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.