• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

مهار پایدار تورم مهمترین اولویت وزارت اقتصاد

  • کد خبر : 21674
  • 31 مرداد 1400 - 18:45

تجارت گردان – وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی مهمترین اولویت این وزارتخانه را کمک به ثبات اقتصاد کلان و مهار پایدار تورم دانست و گفت: تورم بی‌سابقه سفره مردم را کوچک کرده است.

به گزارش تجارت گردان به نقل از خانه ملت، سید احسان خاندوزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای حضور در وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم گفت: از اعتماد رئیس جمهور محترم به اینجانب تشکر می‌کنم و به فضل خدا تلاش می‌کنم نماینده‌ای شایسته برای جریان گام دوم در دولت باشم.

همچنین از تک تک نمایندگان موافق و مخالف سپاسگزارم. در ابتدا عرض کنم هزار جهد بکردم که بار وزارت را به دوش نکشم، اما پس از نپذیرفتن مسئولیت در اولین جلسه، بعد‌ها پذیرفتم پس از توکل و توسل جامه رزم اقتصادی به تن کند و تجربه ۱۷ ساله‌ام در سیاست‌گذاری اقتصادی را در خدمت دولت مردمی و ایران قوی دربیاورم. 

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در ایام نبرد اقتصادی خارج و البته تحریم داخلی علیه تولیدکنندگان اگر عافیت‌طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم، اما هیهات که از جهاد کبیر علیه دشمن اقتصادی شانه خالی کنیم که به گفته حاج قاسم ما ملت امام حسینیم، صد البته سختی کار و سنگینی بار را می‌دانم، اما به فضل خدا با ایده‌های تحولی و با تیم متخصصان سالم، قاسم و جازم بناداریم گذر کنیم و می‌دانیم چاره‌ای جز گذر کردن موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی از تنگه اقتصادی نداریم. 

وی اظهار داشت: شرط این گذار مواجهه صادقانه با ناجی واقعی یعنی مردم است و مردم روی سخن صادقانه و رفتار منزه و غیرکاسبکارانه را خوب تشخیص می‌دهند، بر این عهد خواهیم ماند مانند دوره نمایندگی در میان مردم خواهم بود و گوش شنوا برای شنیدن و چشمی بینا برای دیدن مشکلاتشان. 

خاندوزی افزود: در خصوص برنامه‌های اینجانب برای وزارت اقتصاد این است که در دهه اخیر دشمنان جمهوری اسلامی ایران عرصه اقتصاد را میدان جنگ علیه ملت ایران تعبیه کردند و خیال دارند با تحریم و فشار ملت بزرگ ما را وادار به کرنش کنند غافل از آن که به فرموده رهبر انقلاب تنها راه غلبه بر مکر دشمنان تکیه بر موازین اقتصاد مقاومتی است که از تعالیم اقتصادی اسلامی و مکتب اهل بیت است. 

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: اینجانب رجای واثق دارم که دولت سیزدهم با استعانت از خدا و نه امید بستن به کدخدا و به میدان آوردن مردم، رفع تعارض منافع مسئولان، گسترش شفافیت، فهم از اقتصاد به عنوان مسئله علمی و فراجناحی و به کارگیری نخبگان در این تقابل بزرگ اقتصادی پیروز خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.