• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

منابع شعبه ولیعصر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین به یک همت رسید

  • کد خبر : 77984
  • 09 مهر 1402 - 11:20
منابع شعبه ولیعصر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین به یک همت رسید

شعبه ولیعصر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین با رشد ۵۶ درصد منابع در سال جاری، عنوان نخستین شعبه ۱۰هزار میلیارد ریالی استان قزوین را به خود اختصاص داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، منابع به عنوان یکی از شریان‌های اصلی در پایداری فعالیت یک سازمان مالی، همواره مورد تأکید مدیران ارشد بانک بوده و رشد مستمر آن برای استمرار خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران لازم و ضروری است.
رشد روزافزون مشتریان بانک و استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف مردم، سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی استان قزوین از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، توجه به استمرار رشد منابع را برای خدمت‌رسانی بهتر و پیوسته به این مشتریان بیش از پیش ضروری کرده است. منابع بیشتر، امکان ارائه خدمات و وام قرض‌الحسنه بیشتر را برای بانک فراهم کرده و آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی گسترش وام قرض‌الحسنه در جامعه همچون کاهش شکاف طبقاتی، کاهش تورم و افزایش رفاه اقتصادی همگی منجر به افزایش رضایتمندی افراد جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر فقر، بیکاری و طلاق می‌شود.
شعبه ولیعصر (کد۶۸۱۷) در استان قزوین موفق شده در نیمه اول سال جاری با رشد ۵۶ درصدی به منابع ده هزار میلیارد ریالی دست یابد. در ادامه مصاحبه با «رضا سیاه‌کالی مرادی» رئیس این شعبه را می‌خوانید.
ابتدا خودتان را معرفی کنید و درباره شعبه تحت مسئولیتتان توضیح دهید.
۱۵ سال سابقه کاری دارم و از سال ۱۳۹۶ افتخار دارم به عنوان رئیس شعبه ولیعصر استان قزوین فعالیت خود را در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پی بگیرم.
شعبه ولیعصر قزوین در آخرین روز سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و هم‌اکنون با جذب بیش از ۲۱ هزار و ۸۷۴ مشتری به عنوان شعبه «ممتاز ب» در حال خدمت‌رسانی است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر بانک میزان منابع است؛ در سطح شعبه تحت مدیریت خود، چه میزان از اهداف بانک در حوزه منابع را در سال ۱۴۰۲ محقق کرده‌اید؟
منابع شریان اصلی حیات یک مؤسسه مالی به‌ویژه بانک است. به همین دلیل با توصیه مدیران استان همواره تحقق بیش از اهداف اعلامی در حوزه منابع مد نظر شعبه ولیعصر بوده است و در سال جاری نیز با تحقق ۳۰۰ درصدی اهداف در حوزه منابع تا امروز موفق شده‌ایم با برنامه‌ریزی و تلاش تیمی به‌عنوان نخستین شعبه استان به ۱۰هزار میلیارد ریال منابع دست پیدا کنیم.

میزان رشد منابع سال ۱۴۰۲ چه میزان بوده و اصلی‌ترین علل رشد را در چه موضوعاتی می‌بینید؟
رشد منابع این شعبه در سال جاری بیش از ۵۶ درصد بوده است. از مهمترین دلایل رشد منابع در کنار مشتری‌مداری، بازاریابی مؤثر و پیگیری برای انجام امور مربوط به مشتریان در کمترین زمان ممکن بوده است؛ به‌طوری که به رضایت آن‌ها منجر شود. استفاده مطلوب از طرح مهریار نیز در موفقیت این شعبه مؤثر بوده است.
در طرح مهریار بالغ بر ۴۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان‌های بزرگی همچون شرکت نیروی محرکه، کاشی الوند، نگین زره پارسیان، آب و فاضلاب استان قزوین و کانون معلولین توانا استان قزوین از این شعبه حقوق و مزایا دریافت می‌کنند. سعی شده با ایجاد رضایت حداکثری، آن‌ها را به عنوان مشتریان دائمی بانک تبدیل کنیم.
از طرفی با استفاده از ظرفیت‌ سایر طرح‌ها، امکان معرفی خدمات این بانک را به قشر بزرگی از افراد جامعه فراهم کردیم؛ به‌طوری که موفق شدیم با امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد با سازمان‌های بزرگی همچون آموزش و پرورش، نظام پرستاری، شرکت شیمیایی بهداش و شرکت نیرو محرکه، حدود ۲۸ درصد منابع شعبه را در چارچوب یکی از طرح‌ها جذب کنیم.
طرح امتیازی نیز به عنوان قدیمی‌ترین طرح این بانک همواره با استقبال مشتریان مواجه بوده و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا با معرفی مطلوب این طرح به همه مراجعان به شعبه و افتتاح حساب پس‌انداز و جاری برای همه متقاضیان، بیش از ۵۶ درصد منابع بانک را در این قالب جذب کنیم.

اصلی‌ترین مشتریان حقوقی شعبه چه سازمان‌هایی هستند؟
شعبه ولیعصر بیش از ۷۴هزار و ۴۶۴ سپرده بانکی افتتاح کرده که شرکت‌های بزرگی همچون نیرومحرکه، شیمیای بهداش، کیان الماس الموت، آب و فاضلاب استان قزوین، توانمند اقتصاد البرز، توانمند تجارت متحد امیر و سازمان‌های مهمی مانند دفتر امام جمعه استان، مؤسسه حوزه علمیه، نظام مهندسی ساختمان، تعاونی فرهنگیان و کانون کارشناسان استان قزوین از جمله مشتریان حقوقی شعبه ولیعصر هستند.

رویکردهای شعبه برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان سابق چیست؟
در خصوص جذب مشتریان جدید با برنامه‌ریزی استانی به‌صورت منظم بازارهای هدفی به‌طور ماهانه تعیین شده که باید ضمن ارتباط‌گیری، برگزاری جلسه و پیگیری نسبت به جذب آن‌ها اقدام کنیم. در سال جاری شهرداری‌ها، آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌ها از جمله بازارهای هدفی بوده که از سوی مدیریت شعب استان برای شعبه ولیعصر تعیین شده است. از سوی دیگر نیز همه کارکنان شعبه در هر رده به بازاریابی پشت باجه مشغولند و نسبت به جذب افرادی که برای وصول چک، ضمانت تسهیلات و دریافت اطلاعات طرح‌ها به شعبه مراجعه می‌کنند اقدام کرده و برای آن‌ها افتتاح حساب انجام می‌دهند.
برای مشتریان سابق نیز به دلیل شناخت بیشتر با ایجاد ارتباط دوستانه‌تر، انجام به موقع امور آن‌ها و تسهیل در انجام اموری که در اختیار شعبه است، سعی شده وفاداری آن‌ها نسبت به بانک بیشتر شود.

نسبت مطالبات به مصارف شعبه چه میزان است؟
این نسبت در شعبه کمتر از ۰.۲ (دو دهم) درصد است.

شعبه ولیعصر تا کنون چه تعداد وام پرداخت کرده است؟
این شعبه از آغاز فعالیت خود تاکنون بیش از ۴۵هزار فقره وام پرداخت کرده است.

تعداد مشتریان شعبه به تفکیک حقیقی و حقوقی چه تعداد است؟
در حال حاضر ۱۸۴ مشتری حقوقی و تعداد ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر مشتری حقیقی در شعبه ولیعصر افتتاح حساب کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

سخن پایانی؟
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دوره رشد قرار دارد و استقبال خوبی از این بانک شده که مشتری‌مداری و پرستاری بیشتر مشتری باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. از مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیر استان و همکارانم در شعبه ولیعصر قزوین تقدیر و تشکر می‌کنم که جایگاه امروز شعبه نتیجه اقدامات ارزنده همه این عزیزان بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.