• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

معدود حواله های ارزی رفع تعهد نشده بانک توسعه تعاون تعیین تکلیف می شوند

  • کد خبر : 82875
  • 09 دی 1402 - 12:34
معدود حواله های ارزی رفع تعهد نشده بانک توسعه تعاون تعیین تکلیف می شوند

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام داشت حواله های ارزی رفع تعهد نشده مورد رسیدگی واقع می شوند.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ای با حضور ارکان ارزی بانک اظهار داشت: شناسایی مشتریان ارزی و رعایت اصول و ضوابط جهت صدور حواله ارزی مورد دقت همکاران بانک توسعه تعاون بوده است. عملکرد واحدهای ارزی بانک توسعه تعاون مورد تایید واحدهای نظارتی و بالادستی بوده است.
وی افزود: حواله های ارزی رفع تعهد نشده در بانک توسعه تعاون حدود یک درصد است که در کوتاه‌ترین مدت در حال تعیین تکلیف هستند، چنانچه مستندات واردات کالا وجود دارد در سامانه مربوطه بارگزاری می شود و چنانچه در مرحله فرآیندهای اداری از جمله گمرک قرار دارد نیز مستندات مرتبط با مکاتبات اداری در سامانه قرار داده می شود .
فتاحی خطاب به همکاران استانی اعلام نمود: از همکاران انتظار می‌رود با هماهنگی کامل با امور بین الملل ستاد، امور حقوقی و اداره کل بازرسی تمامی حواله های رفع تعهد نشده مورد رسیدگی واقع شود، حتی ممکن است حواله ارزی طی دوره های پیشین از طریق واحد ارزی مرکز صادر شده باشد و با توجه به محل فعالیت شرکت متقاضی حواله در استانی خاص، تعیین تکلیف حواله رفع تعهد نشده از طریق استان صورت پذیرد، زیرا مهم این است که کلیت بانک در عمل به تکلیف قانونی خود سربلند باشد.
این مقام بانکی گفت: گزارشی جامع از عملکرد شبکه بانکی جهت ارائه به رییس قوه قضاییه در حال آماده سازی است که تکمیل اقدامات در حوزه حواله های ارزی نیز می تواند در وزن دهی به جنبه های مثبت عملکردی بانکها تاثیرگذار باشد.
در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی و محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیر عامل در امور حقوقی و نظارت مطالب مهمی را خطاب به مدیران و همکاران استانی مطرح نمودند. همچنین مصیب کرمی مدیر امور بین الملل، صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها و شعب، سید امیر حسین موسوی مدیر امور حقوقی، حامد دانشجو رئیس اداره کل دعاوی، عباس شریفی رئیس اداره کل عملیات ارزی، عبدالحمید حیدری رئیس اداره کل بازرسی فنی و تخصصی و مجتبی مهدی پور سرپرست معاونت پیگیری و نظارت برعملکرد استان‌ها اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استان ها نکات مهمی را به همکاران استانی یادآور شدند.
تعدادی از مدیران استانی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی گزارشی از وضعیت اقدامات مرتبط با تعیین تکلیف حواله های ارزی رفع تعهد نشده ارائه دادند. همچنین در این جلسه علی وفایی مدیر شعب استان تهران، حمید توکلیان معاون مالی و ارزی مدیریت شعب استان تهران، منصور چابوک رئیس شعبه سعادت آباد، آمنه رحمانپور رئیس شعبه تهرانپارس و تعدادی از مسئولین ارزی شعب استان تهران نیز توضیحاتی درباره عملکرد حواله های ارزی استان مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=82875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.