• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

معاون وزیر اقتصاد: مهمترین وظیفه ی بیمه ایران خدمت رسانی و عدالت گستری در حوزه بیمه است

  • کد خبر : 79943
  • 16 آبان 1402 - 12:19
معاون وزیر اقتصاد: مهمترین وظیفه ی بیمه ایران خدمت رسانی و عدالت گستری در حوزه بیمه است

هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در آیینی ویژه با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی ایران ‏برگزار شد.‏

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، مراسم هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس بیمه ایران، دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکترعلی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی ایران، مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه ایران شرکت برگزار شد.

در این مراسم که هزاران تن از همکاران نماینده بیمه ایران در سراسر کشور از طریق فضای مجازی و به صورت برخط میهمان و ناظرآن بودند، « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری توسط آقایان دکتر شریف زاده معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران و تعدادی از مقامات حاضر در مراسم، رونمایی شد.

بنا به این گزارش، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در این مراسم با آرزوی پیروزی و نصرت برای تمامی مجاهدان راه حق به ویژه مجاهدانی که امروز در فلسطین و لبنان و غزه در حال جهاد در راه خدا هستند یاد و خاطره شهدای بیمه ایران را گرامی داشت و با تبریک سالروز تاسیس بیمه ایران به معاونان و مدیران و کارکنان، به ویژه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران افزود: بیمه ایران، چند ویژگی دارد که این شرکت را نسبت به دیگر شرکت های بیمه متمایز می کند. نکته اول سابقه طولانی بیمه ایران است که آن را به درختی تنومند بدل ساخته و بزرگترین سرمایه کشور در صنعت بیمه همین تجربه هشتاد و هشت ساله این شرکت است.

شریف زاده، ویژگی دوم بیمه ایران را بزرگ بودن شرکت، حجم عظیم پورتفوی، برخورداری از منابع انسانی، کارکنان و نمایندگان نخبه و حرفه ای شبکه فروش و دارنده بزرگترین منابع سرمایه گذاری دانست و گفت: بیمه ایران جایگاه رفیعی در اقتصاد کشور دارد و همگی ما موظف به حمایت و تقویت آن هستیم تا این درخت پربار را تنومند تر کنیم.

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی ، با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل بیمه ایران در مراسم، مراتب تشکر مقام عالی وزارت ، خود و مجموعه معاونت را بابت تمامی تلاش های صورت گرفته در این شرکت به ایشان ابلاغ کرد و افزود: در دو سال اخیر، به ویژه، توسط بیمه ایران دستآوردهای بزرگی حاصل و خدمات بسیار خوبی به مردم کشور ارائه شده است و امیدواریم این راه گشوده شده توسط آقای شریفی و همکاران شان در  هیات مدیره  و مجموعه بیمه ایران ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: ویژگی بسیار مهمی که بیمه ایران از نظر ما به عنوان وزارت امور اقتصادی و دارایی دارد این است که تنها شرکت بیمه بازرگانی دولت است و دولتی ماند برای اینکه وظیفه دولت بود که یک بازوی توانمند داشته باشد برای خدمت رسانی به مردم در اقصی نقاط کشور؛ به ویژه در جاهایی که ممکن است شرکت های بیمه ای خصوصی انگیزه ای نداشته باشند برای توسعه شعب خود یا ارائه برخی خدمات. مهمترین وظیفه ای که ما برای بیمه ایران قائل هستیم،خدمت رسانی به مردم و عدالت گستری است.

دکتر شریف زاده در ادامه با اشاره به خواسته های وزیر محترم اقتصاد و دارایی و مجموعه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از بیمه ایران گفت: نکته اول توسعه محصولات بیمه ای و تعریف محصولات جدید، جذاب و قابل دسترسی آسان برای مردم است که دو مزیت مهم دارد؛ هم مجموعه اقتصاد کشور و مردم منتفع خواهند شد  و دوم اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که واقعیت این است که در حال حاضرضریب نفوذ بیمه در کشور نسبت به وضعیت مطلوب بسیار پایین است و وظیفه صنعت بیمه این است که تمام تلاش خود را برای افزایش آن به کار گیرد.

وی خواسته بعدی وزارت اقتصاد از بیمه ایران و دیگر شرکت های بیمه را توسعه بیمه های زندگی دانست و افزود:  البته در زمینه توسعه بیمه های زندگی، در چند سال اخیر نسبت به پنج یا ۱۰ سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است، اما نسبت به آنچه که مطلوب است خیلی عقب هستیم. مجموعه صنعت بیمه از جمله شرکت بیمه ایران حتما باید در حوزه بیمه های زندگی هم محصولات جدید معرفی کنند. مثل محصولات متکی بر تکافل خانواده که بیمه ایران  با همت و تلاش مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره شرکت امروز یکی از آنها را در زمینه «تکافل خانواده» و شامل پوشش های زندگی و اشخاص با عنوان « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » رونمایی خواهند کرد و جای تشکر فراوان دارد و امثال این اقدامات و خلق محصولات جدید در حوزه بیمه های زندگی باید توسعه پیدا کند .

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، خواسته سوم را بهبود ترکیب پرتفوی بیمه ایران و بزرگ شدن آن خواند و اظهار کرد: بیمه ایران علاوه بر حفظ سهم خود از بازار باید در متنوع ساختن آن نیز تلاش فزونتری داشته باشد.

وی ضرورت توسعه زیر ساخت های دیجیتال را از دیگر نکات مهمی دانست که باید به آن توجه جدی مبذول شود وافزود: تلاش ها و اقدامات خوبی در این زمینه در حوزه ارتباط با مشتریان و ایجاد اپلیکیشن های مناسب دیجیتالی در بیمه ایران صورت گرفته است ، اما به اعتقاد ما کافی نیست و باید عقب افتادگی ها در این زمینه در صنعت بیمه و حتی صنعت بانکی کشور بسرعت جبران شود. بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه کشور هر مقدار در این زمینه پیشرفت کند به تبع آن صنعت بیمه کشور هم رشد خواهد کرد.

شریف زاده، توجه عمیق تر به موضوعاتی چون اصلاح شیوه سرمایه گذاری ها و افزایش بازده سرمایه گذاری ها، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به مدیران زیر مجموعه های استان ها و شهرستان ها (به ویژه در حوزه پرداخت خسارت)، ایجاد تسهیلات لازم برای پرداخت با کیفیت و سریع خسارت به مردم که در واقع سهامداران اصلی شرکت دولتی بیمه ایران هستند، گسترش زیر ساختهای دیجیتال (ارائه خدمات غیر حضوری)، تقویت مبانی همدلی و همراهی و … را از دیگر نکات مهمی خواند که انتظار می رود به آنها توجه کافی مبذول شود.

  معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار امیدواری کرد در یک سال و نیم باقیمانده از فعالیت های دولت سیزدهم، اقدامات و برنامه های خوبی در بیمه مرکزی، صنعت بیمه و به ویژه بیمه ایران رخ دهد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.