• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

معاون ارزیابی طرحها و اعتبارات بانک صنعت و معدن: این بانک در جهت توسعه ساحل مکران ۱۱ طرح تولیدی را تامین مالی می کند

  • کد خبر : 73667
  • 26 تیر 1402 - 15:55
معاون ارزیابی طرحها و اعتبارات بانک صنعت و معدن: این بانک در جهت توسعه ساحل مکران ۱۱ طرح تولیدی را تامین مالی می کند

عبدالرضا ولی الهی اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با مشارکت در طرح توسعه ساحل مکران و با هدف اجرای طرح های ایجادی و توسعه ای مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک تا گواتر در مجموع برای ۱۱ طرح، تسهیلات مصوب نموده است.

زارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی عنوان داشت: در راستای اجرای طرح های ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک تا گواتر در استان سیستان و بلوچستان برای ۱۱ طرح توسط این بانک، تسهیلاتی مصوب شده است.
ولی الهی تصریح کرد: از تعداد طرح های یاد شده ۴ طرح با سرمایه گذاری ۲۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۱۲ مورد بهره برداری قرار گرفته، ۲ طرح با سرمایه گذاری ۳۹۴ میلیارد ریال و با اشتغال ۴۶ نفر در حال اجرا بوده و برای  ۵ طرح با حجم سرمایه گذاری ۴۹۹۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۴ نفر مصوبه اعتباری صادر شده است.
 معاون ارزیابی طرحها و اعتبارات این بانک بیان داشت: طرح های مورد بهره برداری قرار گرفته شامل طرح ایجادی صدرا امید شرق (تولید ماءالشعیر و اسانس میوه)، طرح ایجادی پارس آلیاژ مکران (فرآوری کرومیت)، طرح توسعه ای ساحل صید کنارک (تولید محصولات شیلاتی) و طرح توسعه ای ماهوربافان بلوچی (تولید تور ماهیگیری) می باشد.
گفتنی است، سواحل مکران در مسیر دو کریدور از سه کریدور ترانزیتی بزرگ دنیا قرار دارد که این مساله منطقه مکران را به‌ عنوان جاده ترانزیتی طرح توسعه جنوب شرق کشور مطرح می‌سازد و توسعه و عمران سواحل مکران دارای منافع استراتژیک متعدد و مهمی از نظر اقتصادی و سیاسی است و منجر به افزایش جایگاه ژئوپلیتیکی ایران در سطح منطقه و حتی جهان می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.