• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

معارفه سرپرست مرکز آموزش و پژوهش و سرپرست اداره مبارزه با پولشویی بانک توسعه تعاون

  • کد خبر : 83472
  • 20 دی 1402 - 19:25
معارفه سرپرست مرکز آموزش و پژوهش و سرپرست اداره مبارزه با پولشویی بانک توسعه تعاون

مراسم معارفه سرپرست مرکز آموزش و پژوهش و سرپرست اداره مبارزه با پولشویی بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک برگزار شد.

مراسم معارفه سرپرست مرکز آموزش و پژوهش و سرپرست اداره مبارزه با پولشویی بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک برگزار شد.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در این مراسم اظهار داشت: توجه به آموزه‌های اصیل اخلاقی و دینی موجب می‌شود از منظر صحیح به مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مدیریتی بنگریم، بسیار مهم است بدانیم مسئولیت، ریاست و روحیه خدمت به مردم تفاوت های زیادی با جاه طلبی دارد. جاه طلبی در واقع تلاش برای ریاست بر مردم برای کسب قدرت، شهرت و ثروت است، جاه طلبی از رذائل اخلاقی و مورد نکوهش است و این صفت مذموم با کفر، نفاق، ریاکاری و بی‌دینی همنشین است.
وی افزود: سیستم مدیریتی در صورتی موجبات حداکثر بهره وری و کارآمدی را فراهم می آورد که به جایگاه مدیریتی از باب امانت نگریسته شود، مسئولیت ها امانت است، شایسته است با تعهد و با روحیه و منش پاسخگویی در مسیر مسئولیت پذیری باشیم و وظایف و تکالیفی را که در قبال ذینفعان بر عهده داریم به ادا نماییم. البته چنانچه مدیران بتوانند در مسیر اصیل و صحیح خدمت‌گزاری و نیز با تاثیر مثبت در هدایت بندگان خدا سیستم را اداره نمایند، امری بسیار نیکو و پسندیده مرتکب شده اند، جایگاه ریاست و منصب پاسخگویی در برابر ذینفعان سازمان است.
شیخ حسینی تصریح نمود: مسئولیت پذیری عرصه ای برای خدمتگزاری، رویکرد علمی به مسائل و تصمیم گیری و تصمیم سازی بر اساس تحقق منافع جمعی است و این گونه نیست که فرصتی برای یکه تازی، قدرت‌طلبی و کسب شهرت و سوء استفاده‌های شخصی و گروهی باشد.
این مقام بانکی یادآور گردید: یکی از مهمترین اهداف خلقت انسان، امتحان است، افراد در جایگاه‌های مدیریتی نیز بیشتر در معرض امتحان قرار می‌گیرند، مسئولیت ها چنان پیچیده می‌َشود که اتکا به لطف الهی موجبات سربلندی انسان را فراهم می‌آورد. آنچه اهمیت دارد این که افراد در جایگاه‌های مختلف؛ نسبت به رعایت احترام، شأن، جایگاه و آبروی اهتمام کافی داشته باشند، افراد در مواجهه با یکدیگر باید صبر، بردباری و گذشت داشته باشند و اجازه ندهند حواشی موجب خللی در خدمت رسانی به مردم شود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: در حوزه مدیریت و سازمان، چرخش و گردش شغلی به عنوان اصل مطرح است، صاحبان نظر و عمل در حوزه مدیریت اعتقاد دارند که تغییرات و تحولات باعث توسعه و تعالی سازمان می‌شود. هر چه دامنه اختیارات و تصمیم گیری بیشتر و گسترده تر شود، مسئولیت و پاسخگویی نیز بیشتر می‌شود، تا جایی که ممکن است برخی تصمیمات تاثیرات مثبت یا منفی برای شش میلیون مشتری و چند هزار کارمند در بر داشته باشد.
وی ادامه داد: برنامه و طرح آزمون سنجش استعدادیابی همکاران ضمن شناسایی نخبگان و شایستگان می تواند ارتقای سطح دانش همکاران را نیز در بر داشته باشد.

فتاحی: مرکز آموزش و پژوهش رویکرد کاربردی در حل مسائل بانکی داشته است
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: جابجایی ها و حضور افزاد جدید در جایگاههای مدیریتی لازمه پویایی بانک است، مرکز آموزش و پژوهش طی دوره های اخیر با رویکرد کاربردی و توجه به مسائل بانک توانسته تاثیرات مثبتی در عملکرد بانک ایجاد نماید.
وی افزود: تداوم کاهش شاخص npl از مهمترین دستاوردهای بانک است که موجب گردیده این شاخص مهم در بانک نصف سطح شبکه بانکی باشد که نشان از انضباط نقدینگی بانک و رویکرد صحیح اعتباری است.

ایرانی: لزوم تکمیل زیرساخت ها برای عملکرد بهینه اداره مبارزه با پولشویی
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: تغییرات و تحولات مدیریتی موجبات ایجاد انگیزه و نشاط سازمانی را فراهم می‌آورد، به ویژه در شبکه بانکی این روند وجود دارد که چرخش های مدیریتی در دوره های سه و چهار ساله به وقوع می پیوندد.
وی افزود: تکمیل زیرساخت ها و سامانه ها برای انجام فرآیند هوشمند نظارتی جهت مبارزه با پولشویی ضروری بوده است و بانک در این زمینه اقدامات راهبردی را انجام می دهد.

آرمین معصومی به عنوان سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون منصوب شد
شیخ حسینی در این خصوص اظهار داشت: مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون طی دوره مدیریت آقای میرزاخانی دستاوردها و تاثیراتی مثبت در روند عملکردی بانک داشته است، با حضور آقای معصومی در جایگاه مدیریت مرکز و با حضور دو نیروی متخصص، حرفه ای، بااخلاق، باشخصیت و بی حاشیه در راس دو اداره کل می تواند در دوره جدید نیز کارنامه ای موفق ایجاد نماید.
آرمین معصومی دانش آموخته مدیریت استراتژیک دانشگاه شهید بهشتی پیش از این مدیر عامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون بوده است، وی همچنین مسئولیت های مدیریتی در شهرداری تهران و شورای شهر تهران نیز داشته است.

رضا یزدانی فر به عنوان سرپرست اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منصوب شد

شیخ حسینی در این خصوص اظهار داشت: مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون طی دوره مدیریت آقای میرزاخانی دستاوردها و تاثیراتی مثبت در روند عملکردی بانک داشته است، با حضور آقای معصومی در جایگاه مدیریت مرکز و با حضور دو نیروی متخصص، حرفه ای، بااخلاق، باشخصیت و بی حاشیه در راس دو اداره کل می تواند در دوره جدید نیز کارنامه ای موفق ایجاد نماید.آرمین معصومی دانش آموخته مدیریت استراتژیک دانشگاه شهید بهشتی پیش از این مدیر عامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون بوده است، وی همچنین مسئولیت های مدیریتی در شهرداری تهران و شورای شهر تهران نیز داشته است.رضا یزدانی فر به عنوان سرپرست اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منصوب شدمدیر عامل بانک توسعه تعاون در این خصوص گفت: حوزه مبارزه با پولشویی از راهبردی ترین مسائل شبکه بانکی است که وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به عنوان دو نهاد ناظر اصلی در این زمینه قواعد مهمی را در نظر گرفته اند.وی افزود: طی دوره مدیریتی پیشین نیز تدابیر و برنامه های متعددی در حوزه مبارزه با پولشویی به اجرا درآمده است و در دوره جدید نیز انتظار می رود این اداره کل با هماهنگی دیگر واحدهای مرتبط بهترین عملکرد را داشته باشد.رضا یزدانی فر دارای کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک پیش از این معاون اداره کل سازمان و روش‌ها، مدیریت شعب استان قم و ریاست شعبه قم را نیز در کارنامه داشته است.در این جلسه که با حضور معاونین مدیر عامل و تعدادی از مدیران ستادی برگزار شد کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی به عنوان مدیر پیشین مرکز آموزش و پژوهش توضیحات کاملی درباره اقدامات مرکز طی پنج سال گذشته ارائه داد، همچنین محمد رضا فرخ رییس پیشین اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز گزارش تفصیلی از تدابیر و اقدامات این اداره کل طی سالهای اخیر مطرح نمود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.