• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

مدیرعامل بخش جدید «حمل و نقل» گروه مپنا معرفی شد

  • کد خبر : 77101
  • 20 شهریور 1402 - 15:06
مدیرعامل بخش جدید «حمل و نقل» گروه مپنا معرفی شد

مراسم تودیع مدیرعامل پیشین بخش حمل و نقل ریلی و معارفه مدیرعامل بخش جدید «حمل و نقل» گروه مپنا، روز شنبه هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن خواجه نصیر ساختمان میرداماد برگزار شد. همزمان از خدمات «رضا نصراللهی شیراز» مشاور مدیرعامل گروه مپنا نیز به پاس ۳۰ سال خدمات شایسته تجلیل شد.

در این مراسم صمیمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا و همکاران واحدهای تابعه همراه بود، «محمد اولیاء»، مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به دوران مسئولیت «بابک احمدی»، از تلاش‌ها و خدمات وی در زمان مدیریت تقدیر و «علی امام» را به عنوان مدیرعامل بخش جدید حمل و نقل گروه مپنا معرفی کرد.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: بخش حمل و نقل بر اساس مفهومی، در ماه‌های اخیر در حال طراحی بود و در این مدت اقدامات لازم صورت گرفت و امروز فعالیت‌های «بخش حمل و نقل» رسما آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش حمل و نقل گروه مپنا، دارای یک میراث در درون است؛ از یک سو کسب و کار نسبتا بالغ شده ریلی با اهداف و استراتژی‌های قدرتمند که با هدف توسعه ادامه می‌یابد و به موضوعات کسب و کار و فناوری‌ها تعمیم می‌یابد و از سویی دیگر حوزه‌ای که گروه مپنا طی پنج سال اخیر آن را دنبال کرده و توسعه یافته و در نتیجه کسب و کار حمل و نقل برقی و متعلقات آن شکل گرفته است.

اولیاء افزود: حوزه برقی‌سازی، از سال ۱۳۹۷ به طور جدی در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، به همراه نمونه‌سازی‌ها و توسعه تکنولوژی ایجاد شده و در دو سال اخیر وارد فاز تجاری شده است. در خودروی سواری قراردادهایی از جمله با کرمان موتور منعقد شده و جاری است. در این حوزه، دو قرارداد همکاری مشترک ماهان نوین با کرمان موتور را داریم که قرارداد اول، توسعه و نمونه سازی دو دستگاه روی پلتفرم j4 به صورت برقی است که انجام شده و تست‌های استاندارد را هم گذرانده است، قرارداد دوم شامل تولید انبوه است که مدتی متوقف بود، ولی به تازگی جاری شده است.

مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوس برقی، قرارداد و شریک خوبی به نام عقاب افشان وجود دارد به صورت jv و شرکت شتاب کسب و کار حوزه اتوبوس برقی را دنبال می‌کند. در اتوبوس برقی، غیر از نمونه‌‍سازی‌ها و قراردادهای ساخت نمونه و تست نمونه با شهرداری‌های تهران، مشهد، تبریز و اصفهان، قراردادی نیز برای تولید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شهرداری تهران امضا شده است. همچنین در حوزه زیرساخت خودرو برقی مانند شارژر، نرم‌افزارها و بقیه زیرساخت‌های مورد نیاز کشور برای آینده، قرارداد مشارکتی با شهرداری تهران امضا شده است و در هفته دولت، ۷۰ دستگاه شارژر راه‌اندازی شد. یک قرارداد دیگر هم برای موتور سیکلت برقی و ایستگاه‌های شارژ به صورت سواپ در حال انعقاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، شرکت “میدکو” را داریم. در این زمینه، کارخانه تولید باتری در حال احداث است و تجهیزات خط تولید آن نیز سفارش داده شده و در حال تحویل است.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: در حوزه حمل و نقل برقی، موضوع باتری و زیرساخت‌ها برای دیتاسنترها، نیروگاه‌ها و … مهم است. اساسا در ایران با توجه به دسترسی به مواد معدنی مثل لیتیوم ورود به این حوزه دارای اهمیت است.

اولیاء در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد و توسعه بخش حمل و نقل مپنا، وجود کسب و کار مرکب (بخش ریلی، برقی‌سازی و باتری) و حوزه‌های دیگری که ممکن است به آن اضافه شود، با داشتن توجیه اقتصادی و بهره‌ور کردن داشته‌های کنونی،‌ این بخش آینده روشنی داشته باشد.

در ادامه، «علی امام» مدیرعامل بخش جدید حمل و نقل گروه مپنا با یادآوری آشنایی ۲۸ ساله خود با گروه مپنا و فعالیت‌های خود در صنایع آب و برق، حمل و نقل، زیرساخت خودرو در شهر تهران و …، به همکاری چهار سال و نیمه خود با بخش ریلی مپنا از جمله در پروژه خط سه و شش متروی تهران و موضوع ساخت قطار ملی در مپنا لوکوموتیو پرداخت و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک قطار ملی، مجوز سیر نیز دریافت نماید.

علی امام همچنین از خدمات شایسته مدیران و همکاران بخش حمل و نقل ریلی، به ویژه محسن پورسیدآقایی، بابک احمدی و سعید محمدزاده و مدیران سابق این بخش قدردانی کرد. وی با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی در سازمان، گفت: امیدوارم با ایجاد بخش حمل و نقل، صفحه جدیدی در فعالیت‌های گروه مپنا ایجاد شود.

مدیرعامل بخش حمل و نقل، در پایان تصریح کرد: در آتیه، مباحثی مانند توسعه حوزه حمل و نقل، همکاری با کارفرماهای دولتی و غیردولتی و مدل‌های مالی قراردادها و پروژه‌ها مورد توجه این مدیریت خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.