• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

لزوم اختصاص سهمیه جداگانه گاز به نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع/ بهره برداری از نیروگاه‌های راندمان بالا در اولویت باشد

  • کد خبر : 82307
  • 28 آذر 1402 - 13:31
لزوم اختصاص سهمیه جداگانه گاز به نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع/ بهره برداری از نیروگاه‌های راندمان بالا در اولویت باشد

محمدکاظم صباغی هرندی، مدیر ارشد خدمات فنی پشتیبانی فولاد مبارکه، اعلام کرد که در ۲ سال گذشته ، صنایع بزرگ به منظور مشارکت در توسعه زیرساخت‌های برق کشور، اقدام به کاهش ناترازی برق در زمان محدودیت و تأمین بخشی از برق مصرفی مورد نیاز نسبت به سرمایه‌گذاری کلان برای احداث نیروگاه نموده‌اند. او افزود که در حال حاضر تعدادی از نیروگاه‌های راندمان بالا در صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد مبارکه با موفقیت راه‌اندازی شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در مرحله تست و راه‌اندازی نهایی قرار دارند.

محمدکاظم صباغی هرندی، اعلام کرد که برای تولید برق توسط نیروگاه‌های فعال در این صنعت و تأمین به شبکه سراسری، ضروری است که مقدار گاز مصرفی این نیروگاه‌ها به میزان مورد نیاز افزایش یابد و مازاد بر سهمیه تعیین شده برای صنایع دیگر تأمین گردد.

مدیر ارشد خدمات فنی پشتیبانی فولاد مبارکه، تاکید کرد که در دوره محدودیت گاز، استفاده از گاز صنایع برای تولید برق منجر به کاهش قابل توجه تولید نسبت به سال‌های گذشته و غیر اقتصادی شدن احداث نیروگاه توسط صنایع خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد که راندمان نیروگاه‌هایی که توسط صنایع به بهره‌مندی رسیده‌اند، در حال حاضر از متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور بالاتر است. او بیان کرد که به منظور استفاده بهینه از گاز و مدیریت مصرف گاز در بخش نیروگاهی، ضروری است که بهره‌مندی از نیروگاه‌های راندمان بالا به عنوان اولویت اساسی مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=82307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.