• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

لزوم آغاز فرهنگ‌سازی بیمه از مدارس

  • کد خبر : 81056
  • 06 آذر 1402 - 17:39
لزوم آغاز فرهنگ‌سازی بیمه از مدارس

یزدان‌دوست با تاکید بر گسترش فرهنگ بیمه در بین دانش‌آموزان و لزوم ارائه اطلاعات صحیح و درست از بیمه در کُتُب درسی، گفت: قطعا با تعاملات خوبی که بین آموزش و پرورش و صنعت بیمه وجود دارد، می‌توان به نحو مناسبی موضوع بیمه را به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه گسترش داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، مراسم زنگ بیمه از سوی این شرکت و با حضور علی‌رضا یزدان‌دوست مدیرعامل، داود قاسم‌پور رئیس هیئت مدیره، محمدتقی چراغی نائب رئیس هیئت مدیره، غلامحسین عماری فرماندار ارومیه، علی مطهری مدیرکل آموزش پرورش استان آذربایجان غربی و دانش‌آموزان و مسئولین مدرسه دخترانه شهدای خیبر شهر ارومیه برگزار شد.

علی‌رضا یزدان‌دوست در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آذرماه روز بیمه، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم زنگ بیمه یکی از اقداماتی است که برای بزرگداشت روز بیمه هر ساله در مدارس اجرا می‌شود و هدف از آن آشنایی دانش‌آموزان با صنعت بیمه و اهمیت آن در زندگی خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه امروزه اهمیت بیمه و ضرورت آن برای همگان روشن است، افزود: در هزاره سوم و عصر هوش مصنوعی برخورداری از خدمات بیمه به یکی از الزامات زندگی خانواده‌ها تبدیل شده و فعالین این عرصه باید برای معرفی محصولات و خدمات خود آموزش‌ها را از همین مدارس آغاز کنند تا بتوانند با خانواده‌ها ارتباط موثرتری برقرار کرده و فرهنگ‌سازی اصولی انجام دهیم.

یزدان‌دوست تاکید کرد: با همت همه مسئولین بخصوص مسئولین استان آذربایجان غربی، امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا ساعاتی از زنگ مدارس به برنامه‌های آموزشی در زمینه بیمه و مزایای آن برای دانش آموزان در سطح استان اختصاص داده شود.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به این نکته که آموزش در مدارس می‌تواند در ترویج فرهنگ بیمه بسیار موثر باشد و این مسئله برای آینده جامعه و همچنین آرامش خاطر همه ایرانیان یک ضرورت حتمی است، اضافه کرد: دانش‌آموزان در مدرسه، بسیاری از مفاهیم را می‌آموزند و چه بهتر که مفاهیم بیمه‌ای و آشنایی با خدمات بیمه نیز در همین دوران مدرسه به آن‌ها آموزش داده شود تا آن‌ها نیز بتوانند خانواده‌های خود را برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تشویق و ترغیب کنند.

وی گفت: ۱۳ آذر در تقویم به عنوان روز ملی بیمه نام‌گذاری شده و معمولا شرکت‌های بیمه برای گرامی‌داشت این روز از حدود یک هفته قبل فعالیت‌هایی برای فرهنگسازی بیشتر انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها برگزاری مراسم زنگ بیمه در مدارس است و شرکت بیمه ملت شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی را به عنوان یکی از بهترین استان‌ها و شهرهایی که می‌تواند در زمینه فرهنگ‌سازی بیمه نقش خود را ایفا کند، انتخاب کرده و امیدواریم با عنایت به عزمی که در بین مسئولان دیده می‌شود، فرهنگ بیمه را در این استان نهادینه کنیم.

یزدان‌دوست اظهار امیدواری کرد با گسترش فرهنگ بیمه میان دانش‌آموزان، خانواده‌ها بیشتر از خدمات بیمه بهره‌مند شوند و با نهادینه شدن این فرهنگ در میان خانواده‌ها، هم ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کند و هم شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند امنیت اجتماعی و فکری بیشتری برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورد.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت بیمه تاکید کرد: با آموزش‌های مفید در زمینه بیمه می‌توان فرهنگسازی در این زمینه را از کودکان که آینده ساز کشور هستند، آغاز کرد. ما باید هموطنانمان را از هرگونه حوادث ناخوشایند بیمه کنیم و آموزش درست این امکان را به ما می‌دهد که در این راستا گام برداریم.

عماری همچنین افزود: وقتی کودکان با بیمه آشنا باشند، خانواده ها نیز لزوم استفاده از بیمه را بیشتر درک می‌کنند و می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده افراد بیشتری با فرهنگ بیمه آشنا شوند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=81056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.