• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گامی در مسیر اجرای صحیح بانکداری اسلامی است

  • کد خبر : 77771
  • 05 مهر 1402 - 10:25
فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گامی در مسیر اجرای صحیح بانکداری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهرستان اراک با ابراز خرسندی از تأسیس و ایجاد بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور، فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را گامی در مسیر اصلاح سیستم بانکداری و اجرای صحیح اقتصاد اسلامی در کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آیت‌الله «قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه شهرستان اراک در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به آثار تورم بر بخش‌های گوناگون اقتصاد و جامعه، گفت: حل مسئله تورم در کشور یک موضوع ملی و همگانی است.
وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط از جمله شبکه بانکی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های کشاورزی، صنعت، آموزش و … باید به‌صورت یکپارچه جامعه را به سمت خروج از بن‌بست‌های اقتصادی هدایت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های غیرضروری و دوری از تشریفات که یک آفت جدی برای نظام و کشور است، اظهار داشت: ریشه حل مشکلات کشور کمک به افزایش اشتغال مولد و توسعه صادرات در کنار ایجاد تولید پایدار است و مسئولان اجرایی کشور باید همه ابزارهای مهم را در این مسیر به کار گیرند.
«دری نجف‌آبادی» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) و نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان «سال مهار تورم، رشد تولید» گفت: انتظار از دولت و مجلس این است که درآمدها و هزینه‌ها را در بخش‌های گوناگون مدیریت کرده و ضمن کاهش یا حذف هزینه‌های غیرضروری، درآمد حاصل از اجرای طرح‌های مختلف را به سمت ایجاد اقتصاد پویا و تولیدات دارای ارزش‌افزوده گسیل کنند.
وی مسئله اصلی سیستم بانکی را حذف ربا عنوان کرد و افزود: تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور با هدف اصلاح سیستم بانکداری ربوی است که در این زمینه نیز موفقیت‌هایی حاصل شده اما نقش سایر بانک‌های دولتی و خصوصی در کمک به دولت برای دستیابی به اهداف مورد نظر در عرصه اقتصاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی دوری بانک‌ها از بنگاه‌داری و شرکت‌داری، عدم پرداخت اعتبارات بدون ضابطه و پرهیز از افزایش غیرضروری تعداد شعبه‌های بانک و مؤسسات مالی را از راهکارهای اصلی اصلاح سیستم بانکی و اقتصادی کشور خواند و عنوان کرد: همه دستگاه‌های متولی از جمله بانک‌ها می‌توانند با توزیع صحیح منابع، ضمن فراهم کردن زیرساخت این مهم و تحقق اهداف مد نظر دولت، موجب کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم می‌شود.

عدالت در ارائه خدمات، شعار اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
در ادامه دیدار دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هدف اصلی این بانک در آینده نزدیک را حذف کامل کارمزد و ایجاد مزد خدمت با رویکرد کاهش هزینه‌های مردم در دریافت وام‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد و گفت: با اجرای پروژه مزد خدمت هزینه‌های مردم برای دریافت وام، حدود ۴۰درصد کاهش خواهد یافت و گام‌های بسیارخوبی در این زمینه برداشته شده است.
«شمسی‌نژاد» با ارائه گزارشی از دستاوردها و اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: در سال‌ها و ماه‌های اخیر پروژه‌های بسیار ارزنده‌ای در بانک رونمایی شده که یکی از این دستاوردها پروژه «نذرعلمی» است که با همکاری بنیاد مصطفی(ص) آغاز شده و در این فرآیند می‌توانند با دریافت وام از این بانک و واریز آن به حساب بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، این بنیاد را در حمایت‌های روزافزون خود از ترویج علم و دانشمندان جهان اسلام یاری دهند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بیان کرد: پرداخت انواع وام‌های قرض‌الحسنه از جمله وام‌های اشتغال‌زایی با هدف ایجاد اشتغال و تولید پایدار، بخشی از طیف وسیع خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و این در حالی است که این خدمات در همه نقاط کشور و با رعایت عدالت اقتصادی و اجتماعی ارائه می‌شود.
وی با اشاره به استقبال قابل توجه مردم از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: شعار اصلی این بانک «هر ایرانی، یک کارت قرض‌الحسنه» است و در حال حاضر بسیاری از مردم این بانک را به عنوان بانک عامل در مناسبات اقتصادی خود انتخاب کرده و در مقابل، بانک نیز سعی کرده تا فرآیندهای دریافت این خدمات را به روش‌های مختلف از جمله توسعه بانکداری غیرحضوری آسان‌تر کند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به خدمات ارزنده بانک در همه استان‌های کشور از جمله استان مرکزی، گفت: در حال حاضر ۷درصد منابع سیستم بانکی استان مرکزی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متمرکز است و امیدواریم با حمایت‌ها و توجه ویژه مسئولان به این بانک بتوانیم علاوه بر منتفع کردن مردم از خدمات قرض‌الحسنه، بعد فرهنگی و اعتقادی این سنت حسنه را بیش از پیش گسترش دهیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.