• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

فعالان اقتصادی بخش خصوصی صبورانه در مسیر قدرتمند شدن ایران حرکت می‌کنند

  • کد خبر : 57196
  • 07 آبان 1401 - 15:48
فعالان اقتصادی بخش خصوصی صبورانه در مسیر قدرتمند شدن ایران حرکت می‌کنند

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: فعالان بخش خصوصی در مسیر مستقل و قدرتمند شدن ایران در بخش اقتصادی، صبورانه حرکت می کنند و ما از آنها توقع داریم که در این روزها که باید از شرایط سخت اقتصادی گذر کنیم، کمک کننده و امید دهنده باشند.

 احسان خاندوزی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اصفهان افزود: ما تلاش می کنیم تا مسیرهای تعیین شده را بمنظور تحقق چشم انداز صنعتی و اقتصادی کشور به خوبی طی کنیم و در سال آینده فرصت های اشتغال زیادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه به دلایلی در ۲ ماه اخیر دچار ناآرامی هایی شده است اظهار داشت: اگر شما بعنوان ستون های کسب و کار و تولید کشور به مسیر آینده امیدوار باشید و انرژی منتقل کنید بر این تزلزل های کوتاه مدت غلبه می کنیم و از مسیر اصلی منحرف نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه وجه مشترک و پیونددهنده میان ما این است که برای قدرت اقتصادی ایران می جنگیم، تاکید کرد: دولت سیزدهم در مسیر تحول اقتصادی تلاش می کند تا تسهیل و تکریم فعالان اقتصادی بیشتر شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما ابتدا از خودمان و از سازمان امور مالیاتی با جدیت شروع کردیم و اگر ماموران مالیاتی بدون اسناد و مدارک لازم درباره فعالان اقتصادی و تولیدکننده، رویه آزار دهنده داشته باشند و برای آنها چند برابر حساب کنند، با آنها برخورد می شود و تا کنون تعدادی در این زمینه معرفی شدند.

خاندوزی با بیان اینکه بنای کار ما بر تکریم افرادی است که مالیات پرداخت می کنند، تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان، قهرمانان اقتصادی هستند و باید مورد احترام و تکریم باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اصفهان، قطب تحولات اقتصادی با فرهنگ اصیل و کارآفرینی است، تاکید کرد: برخی از بزرگان اقتصادی این خطه ارزش الگو شدن را دارند.

وی همچنین در این جلسه به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان اصفهان در زمینه های مختلف مانند مالیات، ارزش گذاری گمرکی، عدم استرداد به موقع مالیات ارزش افزوده برای صادرکنندگان، قانون مالیات مستقیم، شناسایی درآمد، مسائل ارزی ریالی، چگونگی تعامل بانک مرکزی با استان ها و تامین اعتبار طرح های بزرگ ملی اصفهان گفت و گو کرد.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان در نوع خود یکی از توانمندترین و فعال‌ترین شوراهای استانهاست.
سید رضا مرتضوی ادامه داد: این شورا با حضور اعضای اصلی با برنامه و کارهای کارشناسی تشکیل می شود تا بهترین خروجی را از این جلسه ها دریافت کنیم زیرا اعضای این شورا، مصلحت استان و کشور را در نظر می گیرند از این رو نظرات مشورتی منحصر به فرد اعضا راهگشای امور است.

وی با اشاره به نقش فعالان اقتصادی استان در بهبود شاخص فضای کسب و کار، خاطرنشان کرد: ۲ سال قبل رتبه استان اصفهان در این شاخص عدد ۲۸، سال گذشته ۱۵ و امسال پنج بوده است.

مرتضوی افزود: ریشه های اصلی بسیاری از اتفاق های اقتصادی در استان اصفهان در جلسه های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بوده است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه وارد اصفهان شد و در نشست شورای اداری، گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، شورای هماهنگی بانک‌های استان و ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان شرکت کرد؛ رییس کل سازمان امور مالیاتی و  رییس ستاد تسهیل کشور در این سفر خاندوزی  را همراهی کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.