• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

فصل نوین اکتشافات معدنی توسط شرکت چادرملو

  • کد خبر : 22797
  • 10 شهریور 1400 - 10:03
فصل نوین اکتشافات معدنی توسط شرکت چادرملو

با توجه به نبود تجهیزات کارآمد و به‌روز حفاری برای شناسایی پتانسیل های کانی سازی آهن و دیگر عناصر و مواد معدنی در عمق ، یکی از اصلی ترین مشکلات اکتشافی در کشور است در همین راستا شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با تاکید بر اینکه باید نوسازی و خرید تجهیزات جدید حفاری در اولویت […]

تجارت گردان – کمبود سنگ آهن برای تولید فولاد چالشی است کارشناسان حوزه معدن همواره نسبت به آن هشدار می‌دهند و معتقدند که ایران هرچه زودتر باید به سمت اکتشافات عمقی حرکت کند .

این در حالی است که نبود تجهیزات کارآمد و به‌روز حفاری برای شناسایی پتانسیل های کانی سازی آهن و دیگر عناصر و مواد معدنی در عمق یکی از اصلی ترین مشکلات اکتشافی در کشور است که باعث شده برنامه تولید خوراک برای فولادسازان از برنامه ترسیم شده برای افق ۱۴۰۴ عقب بماند و کشور در حوزه ذخایر سنگ آهن به مشکل برخورد .

اما با تمرکز برخی از شرکت‌های بزرگ معدنی در کشور بر موضوع اکتشاف فصل نوینی در اکتشافات معدنی ایجاد شده است که می تواند نوید بخش توسعه اکتشافات و افزایش تولید کالاهای معدنی در کشور باشد.

در این راستا شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با تاکید بر اینکه باید نوسازی و خرید تجهیزات جدید حفاری در اولویت اکتشافی کشور قرار گیرد خود اقدام به خریداری ۱۰ دستگاه حفاری عمیق کرده است که به تازگی دو دستگاه از آنها به محدوده معدنی این شرکت وارد شد و استقرار یافت.

در همین زمینه مدیرعامل چادرملو با اشاره به اینکه این مجتمع صنعتی و معدنی با حداکثر توان در حال فعالیت است از آمادگی چادرملو برای انجام عملیات اکتشافی در تمام پهنه‌های کشور خبرداد ناصر تقی زاده اعلام کرد که با تامین این دستگاه های حفاری عمیق چادرملو وارد فاز جدیدی از اکتشافات گسترده در فلات مرکزی و ایران شده است .

وی همچنین گفت مشکلاتی مانند کمبود سنگ در این مجتمع صنعتی وجود دارد که برای رفع این مشکل با تمام قوا در حال تامین سنگ مورد نیاز شرکت هستیم در این میان حتی آمادگی داریم که در هر هر کجای ایران به ما پهنه واگذار شود ماعملیات اکتشافی آن را انجام دهیم چراکه اعتقاد داریم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامی که در بخش معادن کشور باید انجام شود مسئله اکتشاف است .

نکته جالب توجه این است که این ماشین آلات حفاری که از فناوری روز دنیا و توان حفاری تا عمق ۲۵۰۰ متر و توان موتور ۳۸۰ اسب بخار برخوردار هستند با نظارت و راهبردی مستقیم کارشناسان حوزه اکتشاف شرکت چادرملو در فرآیند تولید شرکت سازنده ساخته شده‌اند تا سازگاری کامل با شرایط دشوار حفاری در کشورمان را داشته باشند .همچنین ادوات درون چاهی نیز به گونه ای انتخاب شده‌اند تاریخ عملیات حفاری مغزه گیری عمیق را تا حداثر ممکن کاهش دهند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.