• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

فشار حداکثری روی لیگ برتر برای دفع آفت کرونا

  • کد خبر : 42121
  • 28 اسفند 1400 - 10:19
فشار حداکثری روی لیگ برتر برای دفع آفت کرونا

مسابقات باشگاهی فوتبال در ایران در فصل جاری به شکلی دنبال می‌شود که بازیکنان از روزهای اندکی برای استراحت و تمرین برخوردارند تا شاید تبعات بلند مدت کرونا جبران شود.

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸ و تعطیلی حدودا ۴ ماهه لیگ برتر نوزدهم، منجر به تاخیر در تقویم مسابقات باشگاهی شد و از آن زمان تاکنون، لیگ برتر نوزدهم، بیستم و بیست‌ویکم با بی‌نظمی و تاخیر فراوان دنبال می‌شود که حاصل آن، بازی‌های فشرده در ساعات نامتعارف هفته و از دست رفتن زیبایی بازی‌های است؛ به طوری که تیم‌ها مهلتی برای استراحت و انجام تمرینات تاکتیکی ندارند و از طرفی به طور مداوم در مسافرت هستند و این موضوع ضمن کاهش جذابیت مسابقات، باعث بروز مصدومیت‌های پرتعداد شده است.

در واقع برنامه کنونی سازمان لیگ، به جای تمرکز روی افزایش کیفیت، بر محور اتمام فصل جاری و جلوگیری از تاخیر در اتمام فصل متمرکز شده و مسئولان این سازمان هم می‌گویند چاره‌ای برای علاج این وضعیت ندارند و باید برای مقطعی مسابقات را زیر فشار و حالت فشرده برگزار کرد تا مشکل کنونی برطرف شود.

در حالت معمول مسابقات باشگاهی ایران همواره در اواخر تیر یا اوایل مرداد شروع و در حدود اردیبهشت یا خرداد به اتمام می‌رسید اما در دو فصل گذشته، مسابقات در اواخر مرداد پایان یافته و به تبع همین برنامه، فصل جدید هم در مهر و آبان شروع شده است.

با توجه به شروع جام جهانی در ۳۰ آبان ۱۴۰۱، این نگرانی وجود داشت که شروع با تاخیر فصل بیست و دوم لیگ برتر، تیم ملی و باشگاه‌ها را هم به دردسر بیاندازد اما بخش عمده فشردگی امروز لیگ برتر برای جلوگیری از این مشکل است.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات فوتبال ایران، چندی پیش از تلاش و برنامه‌ریزی برای اتمام مسابقات در خرداد ماه سال آینده خبر داده بود. او درباره جزییات این برنامه و شروع فصل آینده با توجه به برگزاری جام جهانی در کوران مسابقات باشگاهی گفت: « جام جهانی ۳۰ آبان شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم براساس برنامه‌ریزی این مسابقات پیش برویم. در شرایط ایده‌آل، به دنبال اتمام فصل جاری در خرداد و شروع فصل جدید از مرداد و اتمام نیم‌فصل قبل از شروع جام جهانی هستیم».

او با اشاره به جبران تاخیر دو ماه و نیمه مسابقات باشگاهی افزود: « در سال اول و دوم شروع کرونا، مسابقات باشگاهی ما تقریبا دو ماه و نیم به تاخیر افتاد. برای جبران این دو ماه و نیم ناچار بودیم که برنامه را از شکل زیبای خود خارج کنیم. به همین دلیل همه بازی‌ها در یک روز و ساعاتی است که شرایط خوبی ندارد. امیدوارم با همکاری خوب باشگاه‌ها، هیات‌های فوتبال و … که تا امروز هم ما را همراهی کرده‌اند، مسابقات را به شکلی پیش ببریم که بازی‌ها را در خرداد ماه تمام کنیم و سپس با استراحت مناسبی، لیگ را به صورتی شروع می کنیم که جام جهانی با نیم فصل لیگ آینده همراه باشد که یک شرایط ایده‌آل است.

این برنامه‌ریزی از آن جهت است که اگر تاخیر دو ماه و نیمه جبران نشود و بازی‌ها همانند دو فصل گذشته از مهر ماه شروع شود، با توجه به تعطیلی مسابقات باشگاهی به علت جام جهانی از اواسط آبان، تاخیر دو ماه و نیمه لیگ برتر ایران بیش از شرایط معمول می‌شود اما سازمان لیگ و باشگاه‌ها فشار بازی‌ها در فصل جاری را به جان خریده‌اند تا در آینده، تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا جبران شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.