• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

فراخوان انجام پروژه اجرایی با عنوان بررسی انواع بیمه‌نامه‌های فراساحلی با تمرکز بر وردینگ WELCAR

  • کد خبر : 27821
  • 03 آبان 1400 - 11:52
فراخوان انجام پروژه اجرایی با عنوان بررسی انواع بیمه‌نامه‌های فراساحلی با تمرکز بر وردینگ WELCAR

در معدود منابع فارسی که به موضوع بیمه تمام‌خطر پروژه‌های ساخت و ساز دریایی و فراساحلی(وِلکار) پرداخته اند، ترجمه‌های متفاوتی از این بیمهنامه ارائه شده است. لذا وجود یک ترجمه رسمی و مورد تایید نهاد ناظر صنعت بیمه به منظور اتخاذ رویه یکسان در ارزیابی ریسک و پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه ضرورت دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، کشور ما از معدود کشورهایی است که از شمال و جنوب به راههای آبی متصل است و از این منظر بسیاری از پروژه‌های آبی و فراساحلی باید از طریق بیمه‌نامه سازه‌های فراساحلی تحت پوشش قرار گیرد. با توجه به گستردگی فعالیت‌های صنعت نفت و گاز و تنوع نیازهای بیمه‌ای در این حوزه، محصولات بیمه‌ای متعددی جهت رفع نیازهای این صنعت طراحی و ارائه شده است.
در معدود منابع فارسی که به موضوع بیمه تمام‌خطر پروژه‌های ساخت و ساز دریایی و فراساحلی(وِلکار) پرداخته اند، ترجمه‌های متفاوتی از این بیمه نامه ارائه شده که آخرین نسخه آن، نسخه ۲۰۰۱ است. با توجه به جایگاه و نقش بیمه مرکزی در حمایت از بیمه گذاران، وجود یک ترجمه رسمی مورد تایید نهاد ناظر از بیمه‌نامه های  WELCARکه مورد استفاده همه بیمه‌گران قرار گیرد، ضروری است تا در موارد مشابه، رویه یکسانی توسط شرکت‌های بیمه در ارزیابی ریسک و پرداخت خسارت اتخاذ شود.
بر این اساس گروه پژوهشی مطالعات کلان بیمه پژوهشکده بیمه ضمن انتشار فراخوانی با موضوع «بررسی انواع بیمه‌نامه‌های فراساحلی با تمرکز بر وردینگ WELCAR» در نظر دارد به سوالات موجود پیرامون انواع بیمه‌نامه‌های موجود در حوزه دریایی (فراساحلی)، چگونگی بیان موضوع بیمه، بیمه‌گذاران، کلوزها، استثنائات، شرایط ارزیابی، پرداخت خسارت و سایر موارد در شرایط عمومی بیمه‌نامه  WELCAR، تغییرات نسخه جدید این بیمه‌نامه نسبت به نسخه قبلی و بررسی موارد ابهام در نسخه مورد استفاده صنعت بیمه و پیشنهاد برای رفع آن پاسخ دهد.
انتظار می‌رود انجام این پروژه اجرایی بتواند بستری برای ارائه ترجمه استاندارد، رسمی و موردِ تایید نهاد ناظر صنعت بیمه از وردینگ WELCAR، درک تفاوت نسخه ۲۰۰۱ وردینگ و نسخه جدید آن و شناخت کلی بیمه نامه‌های حوزه دریایی را فراهم نماید.
علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به اداره امور پژوهشی پژوهشکده بیمه به نشانی : تهران، خیابان سعادت آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو غربی، پلاک ۴۳، طبقه چهارم، اداره امور پژوهشی ارائه نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم درخواست پیشنهاد انجام پروژه اجرایی، به بخش فراخوان‌های وب‌سایت پژهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5149/page/ مراجعه فرمایید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=27821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.